שיתוף
תגובות
חדשות » שר החוץ לפיד קורא ליהודי אוקראינה להגיע לישראל "לפני שהאירוע יסתבך"
יהדות אוקראינה
לפיד כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת בה הוא הביע דאגה לקהילה היהודית באוקראינה וקרא ליהודי המדינה לעלות ארצה. "עדיין מקווים שהכל יסתיים באופן דיפלומטי".
שר החוץ יאיר לפיד | צילום: חן גלילי. המכון למחקרי ביטחון לאומי

שר החוץ יאיר לפיד קיים הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים מיוחדת במהלכה הוא התייחס למתיחות ההולכת וגוברת בין רוסיה לאוקראינה, ולחשש מפני מלחמה שעלולה לפרוץ בין המדינות בכל רגע נתון.

בדבריו, הביע לפיד דאגה לקהילה היהודית שמתגוררת באוקראינה, בעיקר בבירה- קייב, וציין כי מדינת ישראל נמצאת בקשר עם רוב היהודים שם באופן הדוק.

"לפי גורמים מדיניים ומודיעיניים שמדברים איתנו" אמר שר החוץ, "יש לנו חלון זמן קצר מאוד להוציא את הישראלים מאוקראינה ואני אומר להם: תחזרו לישראל לפני שהאירוע יסתבך"

שר החוץ הוסיף כי "באוקראינה יש בין 10,000 ל-15,000 יהודים, במדינה יש גם את אחת הקהילות היהודיות הגדולות בעולם. אנחנו בקשר הדוק איתם והשגרירות פועלת מולם"

לפיד אמר לעיתונאים כי אנחנו עדיין מקווים שהאירוע יסתיים בדרכים דיפלומטיות, אבל יש לנו אחריות כלפי ישראלים וגם כלפי הקהילות היהודיות שם. ישראל היא בירתו של העם היהודי ואנחנו צריכים להיות שם בשבילם, כדבריו.

שר החוץ הצהיר כי בשבוע הקרוב יצאו טיסות רבות מאוקראינה וחברות התעופה מוכנות גם לאפשרות של תגבור משמעותי אבל הזהיר כי ישנה אפשרות לסגירת השמיים. "אנחנו נערכים לאפשרות של סגירת השמיים, למרות שכרגע זה לא נראה ככה. פתחנו אפשרות להוציא גם באופן יבשתי עם מדינות הגובלות באוקראינה כדי להוציא יהודים וישראלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים