שיתוף
תגובות
חדשות » שר החוץ: מתנגדים להסכם בלי פיקוח
נפעל לבד
שר החוץ לפיד: "ישראל לא תיתן לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית. אנחנו מעדיפים כמובן לפעול בשיתוף פעולה בינלאומי, אבל אם צריך – נפעל לבד – צפו בדבריו בוועדה
שר החוץ יאיר לפיד וח"כ רם בן ברק | צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

ועדת החוץ הביטחון, בראשות ח"כ רם בן ברק, שמעה היום את סקירתו המדינית של שר החוץ, ח"כ יאיר לפיד. השר הגיע לדיון בליווי סגן שר החוץ, עידן רול, וכן מנכ"ל משרד החוץ, השגריר אלון אושפיז.

בפתח הדיון החסוי נשאו יו"ר הוועדה ושר החוץ דברים פתוחים לתקשורת. יו"ר הוועדה, ח"כ רם בן ברק: "נוטים לחשוב כי הביטחון הלאומי מורכב ממרכיבי הביטחון בלבד. אך למדיניות החוץ יש נדבך מרכזי בביטחון הלאומי ומשפיע ישירות על עיצוב המפה האסטרטגית של מדינת ישראל.

"הפעילות הדיפלומטית של אנשי מערך החוץ של מדינת ישראל, שבמשך שנים סבלו  מהזנחה מכוונת, הם מאבק מתמיד ויום יומי בזירה הבינלאומית כנגד החלטות ותופעות אנטי ישראליות ומקדמים פעילות מדינית וכלכלית בכל רחבי הגלובוס. לוחמים בחליפות.

"הייתה לי הזכות ללוות את שר החוץ בביקורו הראשון במרוקו, (שהיה לי חלק קטן בחידוש ביחסים בין המדינות). ראיתי איך הוא התקבל שם – בחום ובאהבה ששמורה רק לחברים קרובים.

"היוזמה המדינות שלך "כלכלה תמורת בטחון" שמטרתה לייצר יציבות ביטחונית, אזרחית, כלכלית ומדינית עם עזה, היא צעד חשוב לעבר השבת השקט לתושבי הדרום ומתן פתרונות הומניטריים לתושבי עזה – שאין לנו איתם סכסוך.

"באיראן, שהיא האתגר המרכזי של מדינת ישראל, נלחמים לא רק בכוח ובתחבולות. הפעילות המדינית היא משמעותית על מנת לרתום את הקהילה הבינלאומית להבין כי *איראן איננה רק בעיה של ישראל – היא בעיה של העולם המערבי כולו. כולנו מעדיפים לפרק את הפצצה בדרכים דיפלומטיות, כשהאופציה הצבאית היא האחרונה המחסנית.

שר החוץ, ח"כ יאיר לפיד, אמר במסגרת דבריו: היום מתחדשות שיחות הגרעין בוינה. זה האתגר המרכזי של מדיניות החוץ והביטחון הישראלית. למנוע את הגרעין האיראני. בחודשים האחרונים ניהלנו דיאלוג אינטנסיבי עם כל המדינות המעורבות במשא ומתן הזה. מטבע הדברים, בעיקר עם ארה"ב, אבל לא רק. אני הייתי במוסקבה, בפריז, בלונדון, כמובן בוושינגטון. אמרנו לכולם באופן ברור. ישראל לא תתן לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית. אנחנו מעדיפים כמובן לפעול בשיתוף פעולה בינלאומי, אבל אם צריך – נפעל לבד. נגן בכוחות עצמנו על ביטחוננו.

"הצגנו בפני בעלי בריתנו לא מעט מודיעין קשיח. לא רק דעות ועמדות, אלא חומר מודיעיני שמוכיח שאיראן מרמה את העולם באופן לגמרי שיטתי. כל מה שמעניין אותם, זה שיוסרו סנקציות ויוזרמו מיליארדי דולרים לתוכנית הגרעין, לחיזבאללה, לסוריה, לעיראק, לרשת הטרור שהם פרשו בכל העולם. ישראל לא מתנגדת לכל הסכם. הסכם טוב הוא טוב. אנחנו מתנגדים להסכם שאין בו אפשרות לפיקוח אמיתי לא על תוכנית הגרעין האיראנית, לא על הכסף האיראני, ולא על רשת הטרור האיראנית.

בהמשך הדיון, שכאמור, היה חסוי, שר החוץ הרחיב על מניעת איראן גרעין, סקר את הכלים הדיפלומטים העומדים לרשות ישראל, ופירט על נושא תיאום בין סוכנותי במאמץ המניעה. כמו כן, מסר השר עדכון מצב משיחות המו"מ בוינה על הסכם גרעין חדש.

כמו כן שר החוץ התייחס ליחסי ישראל וארה"ב, שהם שותפות אסטרטגית מרכזית, וכיצד הם מתעצבים ומשתנים נוכח שינויים בדמוגרפיה ובאופייה של ארה"ב.

"הסכמי השלום בכלל, ותהליך העמקת והרחבת הנורמליזציה מאז הקמת הממשלה הזו, יוצרים שינוי אדיר בפרדיגמה האזורית, והביאו איתם עליית מדרגה בנראות הציבורית של יחסי ישראל וכלל שכנותיה", אמר השר, והתייחס גם לזירת הארגונים הבינלאומיים, בה נאבקת ישראל לבלום קו אנטי ישראלי במועצה לזכויות אדם, העצרת הכללית ומועצת הביטחון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים