שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שרי 'העבודה' יצביעו מחר בעד פיזור הכנסת
הממשלה מתפרקת
שרי 'העבודה' פרץ ושמולי החליטו לתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת שתעלה מחר להצבעה • "מול התחלואה הגואה והכלכלה הקורסת, נתניהו מציב שיקולים אישיים ומניעים זרים"
עמיר פרץ במליאת הכנסת | צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בתום התייעצות לילית שקיימו, החליטו שרי 'העבודה', שר הכלכלה עמיר פרץ ושר הרווחה איציק שמולי, לתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת שתעלה מחר במליאה.

בהודעה שכתבו השניים נאמר, כי "לא ניתן להמשיך ולקיים ממשלה שהדבר הכי קבוע בה הוא חוסר הוודאות. דווקא באחד המשברים הקשים שהיו כאן, תקציב המדינה נלקח בשבי ע"י ראש הממשלה בגלל שיקולים אישיים".

"אנו עושים את הכל כדי לשרת את אזרחי ישראל שזקוקים היום יותר מתמיד ליצירת מקומות עבודה, להנעה של המשק ולפריסת רשת ביטחון חברתית אמיתית שלא אפשריים בהיעדר תקציב. במקום שיתוק מתמשך וחילופי האשמות עדיף לפזר את הכנסת וללכת כעת לבחירות".

שר הרווחה איציק שמולי האשים בציוץ שכתב חשבון הטוויטר שלו, כי "גם מול התחלואה הגואה והכלכלה שעל הרצפה, ראש הממשלה מציב שיקולים אישיים ומניעים זרים בראש ודוחף הכל לתהום ולסכנה. הזוי שמדינה שלמה במלחמה ונתניהו מחפש לעצמו נקודת בריחה. מראש זו לא ממשלת חלומות, אך נאותנו להקימה כדי לתת מענה לאחד מהמשברים החמורים שהיו כאן. ככה אין טעם להמשיך. נצביע מחר בעד".

יצוין, כי על פי הודעת גורמים ב'כחול לבן' הסיעה תקבל החלטה על אופן הצבעתה היום בערב. שר התקשורת יועז הנדל מסיעת 'דרך ארץ' אמר כי הוא ושותפו לדרך ח"כ צבי האוזר יצביעו אף הם בעד פיזור הכנסת ככל שמפלגת 'כחול לבן' תקבל החלטה לתמוך בהצעה של 'יש עתיד'. "אני רואה רק מסלול אחד – הליכה לבחירות. הממשלה לא מתפקדת מספיק טוב", אמר שר התקשורת.

מי שככל הנראה עומד להפתיע ולהתנגד להצעה, הוא חבר הכנסת מנסור עבאס מ'הרשימה המשותפת' שבראיון לרשת ב' רמז כי ייתכן שיצביע בשונה מעמיתיו לסיעה.

הוא סירב להודיע כי יקבל את דין התנועה ורמז כי כבר היו לכך תקדימים בעבר, (כאשר בל"ד סירבה להמליץ על בני גנץ לראשות ממשלה בניגוד להחלטת רוב חברי הרשימה). לדברי עבאס, בניגוד לנוהג לתמוך באופן אוטומטי בעד כל הצבעה להפלת ממשלה, יש לבחון כל מקרה לגופו.

את עמדתו הציג באופן הבא: "החידוש שלי הוא שאני לא בכיס של אף אחד. היינו תמיד בכיס של השמאל ואני אומר שאני לא נמצא שם בכיס של השמאל, אבל גם לא עובר לכיס של הימין. לכן אני בעמדה שאנחנו מייצגי חברה ערבית שיש לה מעמד מיוחד בתוך מדינת ישראל. חייבת להיות אופוזיציה מיוחדת. לא אופוזיציה שמתנהגת כמו אופוזיציה רגילה שתמיד רוצה להפיל את הממשלה ולהכשיל כל החלטה. אנחנו צריכים להתנהל בצורה חכמה כדי שנוכל להשיג הישגים לטובת חברה הערבית. זאת המציאות הפוליטית בישראל".

יצוין, כי גורמים המקורבים לראש הממשלה הביעו אמש אופטימיות ואמרו כי ראש הממשלה איננו נראה מודאג או חושש מכך שהממשלה תיפול בהצבעה וכי הם משוכנעים שברגע האחרון יימצא הפיתרון. "צריך לזכור שמדובר בהצבעה בקריאה טרומית בלבד, שכן לאחר ההצבעה אם תעבור ברוב קולות, תועבר הצעת החוק לועדת הכנסת הנשלטת בידי כחול לבן שחוששת מבחירות לאור הסקרים העגומים, והם כבר ידאגו למסמס את ההצעה בוועדה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים