שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » עלה ל-4 מספר ההרוגים ו-159 נעדרים
האסון במיאמי
בהנחיית רה"מ בנט, שר התפוצות נחמן שי ימריא בצאת השבת כנציג הממשלה לזירת האסון כדי לתמוך בקהילה היהודית
זירת האסון במיאמי | צילום: Felix Mizioznikov, שאטרסטוק

במהלך הלילה האחרון המשיכו מאות כוחות הכיבוי וההצלה בניסיון למצוא לכודים נוספים תוך שזירת האסון הפכה למסוכנת גם עבור כוחות החילוץ. בעקבות אופי הקריסה עדיין נשקפת סכנה לכוחות ההצלה. במהלך הלילה אותרה גופה נוספת, בכך מספר ההרוגים במקום עלה ל-4.

מתנדב בארגון ההצלה מהקהילה היהודית אמר לכלי התקשורת במקום כי כי לחפ"ק שהוקם במקום זורמים בכל רגע שמות של אנשים שיתכן שנלכדו בין ההריסות. עד כה הרשימה מכילה 159 שמות שמתוכם כ-35 יהודים מהקהילה המקומית.

עוד הוסיף כי הקושי בחילוץ נובע מכך שהבניין לא קרס לצד, אלא קומה על קומה, כך שעד שהמחלצים יצליחו להגיע לקומות הראשונות, הסיכוי שהאנשים שלכודים שם ישרדו, קלושים מאוד. המתנדב מספר כי גם במהלך השבת ימשיכו ארגוני ההצלה בפעילות החילוץ עקב החשש לחיי אדם.

בהנחיית ראש הממשלה, נפתלי בנט, ימריא שר התפוצות, ד"ר נחמן שי, בצאת השבת, לפלורידה כנציג הממשלה. זאת בעקבות האסון הקשה שפקד את הקהילה היהודית במיאמי. השר שי יגיע ללוות את הקהילה המקומית וראשיה בימים הקרובים.

בתוך כך ייפגש עם הקונוסול הכללי, מאור אלבז, וראש הפדרציה היהודית, ג׳ייקוב סולומון. במהלך ביקורו, יציג השר לראש הממשלה את אפשרויות הסיוע לקהילה היהודית בכלל, ובזירת האסון בפרט.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "אני רואה חשיבות עליונה בשליחותו של השר שי לקהילה היהודית במיאמי, אשר מתמודדת כעת עם אסון כבד. הקשר העמוק והמחייב בין מדינת ישראל לבין הקהילות היהודיות בעולם יימשך, ובייחוד בעת משבר זהו צו השעה להעמיקו. אנו מתפללים לשלומם של הפצועים והנעדרים באסון, ונסייע ככל שרק נוכל".

שר התפוצות, ד"ר נחמן שי:"ישראל אבלה, ביחד עם העם האמריקאי, עם חברי הקהילה ועם משפחות הנספים. בכוונתנו להתייצב לצידם בשעה קשה זו ולסייע ככל הניתן".

נשיא המדינה רובי ריבלין כתב לאחר האסון כי "תפילותינו שלוחות למשפחות הממתינות בציפייה לעדכון על גורל יקיריהן במיאמי. אנו מייחלים להחלמת הפצועים ושולחים נחמה מלב דואב לכל ידידינו במיאמי אשר אבלים על אהוביהן שנהרגו באסון הנורא".

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב היום בבוקר: "אנחנו עוקבים בדאגה אחר התמונות הקשות מפלורידה. נציגי משרד החוץ במיאמי ובישראל עושים כל שביכולתם כדי לסייע ולטפל במצב. עם ישראל כולו מתפלל לשלומם של הפצועים והנעדרים באסון. מכאן אנו שולחים תמיכה לאחינו בקהילה היהודית בפרט, ובפלורידה בכלל, ומביעים את צערנו על האירוע הקשה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים