שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר התפוצות נגד השרה שקד "פתרון מביש"
המשבר הבא?
שר התפוצות נחמן שי התייחס למתווה הפליטים של שרת הפנים: "מי שמגיע בכוחות עצמו לישראל – תנו לו להיכנס, כמה היקף כבר יכול להיות? 10 אלף? 20 אלף?"
נחמן שי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר התפוצות נחמן שי התראיין הבוקר לרדיו 103FM והתייחס למתווה הפליטים של שרת הפנים איילת שקד: "מי שמגיע בכוחות עצמו לישראל – תנו לו להיכנס, כמה היקף כבר יכול להיות? 10 אלף? 20 אלף? אני מתכוון להעלות זה בממשלה".

עוד התייחס השר שי ואמר על התוכנית של השרה שקד: "פתרון מביש. הפתרון אומר שאנחנו נותנים לגליזציה ל־20 אלף אוקראינים שכבר נמצאים בישראל, שהם עובדים לא חוקיים".

שרת הפנים הגיבה לדבריו של השר שי ואמרה: "מציעה ששר התפוצות יתמקד במשימה הלאומית העומדת לפתחנו לקליטת עשרות אלפי עולים, ולא בהוצאת דיבתה של ישראל וערעור מדיניות ההגירה שלה. ישראל תקלוט אזרחים מאוקראינה ורוסיה בהיקפים נרחבים מאד גם ביחס לעולם, מצפה מהשרים להיות גאים במדינה שלהם ולא לצייץ בחוסר אחריות".

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו, בתגובה לקריאתו של השר נחמן שי: "תנועת אם תרצו מתנגדת באופן נחרץ להכנסה מופקרת של מאות אלפי פליטים לא יהודים למדינת ישראל".

"למדינת ישראל יש צו מוסרי וערכי להיות עם סגולה ואור לגויים. הצו הזה מחייב אותנו לעשות מה שביכולתנו כדי לסייע מבלי לסכן את עצם קיומנו. הניסיון שלנו בסיוע למדינות רבות לאורך השנים בהתמודדות עם אסונות, חייב לבוא לידי ביטוי גם כאן. מדינת ישראל יכולה וצריכה לשלוח צוותי רפואה, סיוע, חבילות מזון ועוד כדי לסייע לפליטים בשטח שבו הם נמצאים".

"למדינת ישראל אין גבול יבשתי עם אוקראינה. מדינת ישראל היא מדינה קטנה מאוד ו20 אחוז מאוכלוסייתה הוא מיעוט שאיננו חלק מהלאום המרכזי בה. הרעיון להכניס לכאן מאות אלפי פליטים מאוקראינה גובל בטירוף, בחוסר אחריות משווע במקרה הטוב ובאנטי ציונות קשה במקרה הרע".

"אנו קוראים לשר התפוצות נחמן שי לבצע את תפקידו ולפעול למען הבטחת עתידו של העם היהודי בתפוצות. במקום להפעיל לחץ להכנסת גורמים זרים, שיפעל לשלוח משלחות סיוע אל מחנות הפליטים. הרבה יותר אפקטיבי, הרבה יותר אחראי והרבה יותר הגיוני".

"מי שמשלה את עצמו שפליט אוקראיני יחזור למולדתו כנראה לא זוכר מה קרה כאן עם עשרות אלפי המסתננים מאפריקה. הרעיון של שר התפוצות, שאמור לעסוק ביהודי התפוצות, גובל בפוסט ציונות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים