שיתוף
תגובות
חדשות » ששת העצורים משייח ג'ראח ישוחררו ממעצר
מעצר שווא
שישה צעירים יהודים שנעצרו בשכונת שמעון הצדיק בתחילת השבוע שוחררו ממעצר, לאחר שהמשטרה הודתה כי אין מספיק ראיות להחזיקם במעצר
שייח' ג'ראח | צילום: Tamar Hayardeni, ויקיפדיה

שישה צעירים יהודים שנעצרו השבוע בשכונת שמעון הצדיק ישוחררו ממעצר. לאחר שבית המשפט המחוזי דחה את הערר שהוגש על הארכת מעצרם של הצעירים, דרשו עורכי דינם לבצע עיון חוזר בצו המעצר לאחר מסדר זיהוי כושל. המשטרה הודתה בחולשת הראיות שקשרו את החשודים לאירוע, והחליטה לשחרר את הצעירים ממעצר.

בערר שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים על הארכת המעצר, טען עו"ד נתי רום מארגון חוננו כי הצעירים נעצרו בגלל חזותם היהודית "אנחנו משוכנעים שמדובר במעצר בטעות. העוררים היו במרחק גדול מחוץ לעיר בשעה המיוחסת לשעת המעשה. העוררים לא עשו שום עבירה על החוק, והם נעצרו אך ורק בגלל חזותם", אמר עו"ד רום.

לאחר שהערר נדחה בבית המשפט המחוזי, עורכי דינם של הצעירים הגישו בקשה בהולה לעיון דחוף בעקבות מסדר זיהוי שנערך יום לאחר מעצרם "בדיון שהתקיים ביום 15/02/2202 לפני כב' השופט אלעד לנג הורה בית המשפט על הארכת מעצרם. יממה לאחר מכן, נערך במשרדי היחידה החוקרת מסדרי זיהוי בנוגע לכלל החשודים, ע"י שני מתלוננים שונים בנוכחות עורכי הדין של החשודים, אך שני המתלוננים לא זיהו כלל לא אחדד מהחשודים והגדיל לעשות אחד המתלוננים שגם טען שהדמויות שהוצגו במסדר הזיהוי אינם האנשים הנכונים", כתבו עורכי הדין של הצעירים לבית המשפט.

"לאור שינוי הנסיבות, ולאור העובדה כי אין בידי היחידה החוקרת ראיה ישירה הקושרת את החשודים לאירועים, אנו פונים לבית המשפט בבקשה לעיון חוזר בעניין מעצרם של החשודים, ואף מבקשים כי בית המשפט יורה על שחרורם לאלתר", סיכמו בבקשתם.

כאמור, במשטרת ישראל החליטו ולשחרר את החשודים באופן מיידי לאחר שהודו כי אין תשתית לראיות שקושרות אתה הצעירים לאירועים שיוחסו להם. עורכי הדין שייצגו את החשודים מטעם ארגון חוננו היו עדי קידר, נתי רום ואסף גונן לוי.

עו"ד עדי קידר מסר "ההחלטה לשחרר את החשודים רק בעקבות בקשות וערעורים היא חמורה ביותר ומלמדת כי מלכתחילה לא היה מקום לעוצרם. הביקורת היא כלפי ביהמ"ש והמשטרה, והיא מחדדת את חוסר האמון של הציבור במערכות אכיפת החוק".

עו"ד נתי רום מסר בתגובה לשחרורם של הצעירים "כמות היהודים החפים מפשע שבית המשפט בירושלים עוצר לימים ארוכים היא בלתי נסבלת .ישנם שופטים אשר משום מה לא קשובים לטענות הסנגורים כאשר מדובר בחשודים יהודים. שחרורם המהיר מעיד כאלף עדים כי סיבת המעצר הייתה כפי שטענו לאורך כל הדיונים, חזותם היהודית".

עו"ד אסף גונן לוי אמר בתגובה "שחרור החשודים היום רק מעצים את העובדה שמלכתחילה היה מדובר במעצר שווא. טוב עשתה היחידה החוקרת שהתעשתה בזמן וקיבלה את בקשתנו לשחרורם של החשודים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים