שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » שש שריפות בשדות בעוטף עזה
טרור הבלונים חוזר
הדליקות פרצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול ולא היוו סיכון ליישובים, וחוקר שריפות של כבאות והצלה קבע כי הן נגרמו כתוצאה מבלוני נפץ. לא היו נפגעים
אחת השריפות | צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

שש שריפות פרצו אחר הצהריים (חמישי) ביערות בעוטף עזה. השריפות התלקחו ביער כיסופים וביער בארי שבמועצה האזורית אשכול. כבאים, עובדי קק"ל ורבש"צים מהאזור כיבו את האש. חוקר שריפות קבע כי הן נגרמו מבלוני תבערה שהפריחו הפלסטינים מרצועת עזה.

מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום נמסר כי "בשעות האחרונות פעלו צוותי כיבוי יחד עם צוותי קק"ל ורט"ג בסיוע גרורי צה"ל ,רבש" צים ומתנדבים  ב-6 שריפות בשני מוקדים בתחום מועצה אזורית אשכול. הושגה שליטה מלאה כאשר השריפות היו קטנות ולא מסכנות כלל".

"יש לציין כי שיתוף הפעולה המלא בין כלל הכוחות בנוסף לפריסה מיטבית בשטח מאפשרים שליטה מהירה ובלימת התפשטות  האש. עבודת ההכנה של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום לקראת הקיץ בשיתוף קק"ל רט"ג והישובים וההיערכות של מחוז דרום מנעו את התפשטות השריפה וסייעו בהשגת שליטה מהירה. חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבע כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה", לשון ההודעה.

מפקד אוגדת עזה, תא״ל נמרוד אלוני, חלף היום ליד אחת השריפות שפרצה במועצה האזורית אשכול והצטרף למאמצי הכיבוי של אנשי הבטחון של המועצה.

אביגדור כלפה, בעליהם של שדות שעלו באש, אמר: "לצערנו חזרנו לצרות של ההצתות. המדינה מעודדת אותנו לקצור מוקדם, ואנחנו עושים זאת בהפסד, רק כדי להימנע מהתלקחות והסכנות שבכך. זה גומר לנו את הדור הבא. היום הוצתו לנו שטחים רבים, בהם שדה של זרעים של אפונה שמיועדים לשנה הבאה ועכשיו נקטע הרצף. הנזק של הבלונים אדיר וזה לא פחות מירי טילים. אנחנו לא מגדלים באופן חופשי, אלא לפי אילוצים. כואב הלב לראות את כל הגידולים נשרפים זה שריפה בלב".

בתוך כך, גורמי ביטחון שצוטטו ב'כאן חדשות' אמרו כי צה"ל ממשיך בכוננות ובדריכות מחשש להסלמה. לפי גורם צבאי, זאת על רקע שורה של ימי ציון שיחולו בשבועיים הקרובים בהם סיום חודש הרמדאן, יום ירושלים וצעדת הדגלים וכן על רקע הפיגוע בצומת תפוח ומעצר המחבל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים