שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » שתי רקטות שוגרו מלבנון במהלך הלילה
שעות לפני ביקור בנט
צה"ל מסר כי שיגור אחד יורט, והשני נפל בשטח פתוח. פיקוד העורף לא פרסם הנחיות מיוחדות לתושבים, גורמים ביטחוניים אמרו כי לא ברור מי עומד מאחורי השיגורים
ירי רקטות | צילום: דדי פולד

שתי רקטות שוגרו הלילה (בין שני לשלישי) מלבנון אל שטח ישראל. אחת הרקטות יורטה והשנייה נפלה בשטח פתוח. איש לא נפגע ולא ידוע שנגרם נזק. לפי הערכות בצה"ל, גורמים פלסטינים בלבנון אחראים לירי הרקטות. תותחים של צה"ל ירו בתגובה פגזים לעבר דרום לבנון.

הירי מלבנון אירע שעות לפני ביקור ראשון מתוכנן של ראש הממשלה נפתלי בנט באיזור מאז שנכנס לתפקידו. בשעה 3:54 הופעלה האזעקה בגבול לבנון בגליל המערבי. היא נשמעה בשלומי וכן בראש הנקרה, נתיב השיירה, שייח דנון, חניתה, יערה, כברי, מצובה, עבדון, אדמית והמועצות האזוריות מטה אשר ומעלה יוסף. לאחר מכן נשמעו הדי פיצוצים באזור.

לפי סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, "מערכות ההגנה האווירית סיכלו את התוקפנות הישראלית". ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה דווח כי היעד של התקיפות היה מפעל ומרכז מחקר מדעי הממוקם באזור כפרי.

זאת התקיפה הראשונה המיוחסת לישראל בסוריה על ידי המשטר מאז שהושבעה הממשלה החדשה בחודש שעבר. כמה ימים לאחר מכן, גורמי אופוזיציה סוריים דיווחו על תקיפת מוצב של חיזבאללה ברמת הגולן.

דובר צה"ל מסר: "זוהו שני שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, והשיגור השני נפל בשטח פתוח. בשלב זה, אין הנחיות מיוחדות לעורף".

כזכור, שעות קודם לכן דיווחו כלי התקשורת הרשמיים בסוריה על תקיפה ישראלית בדרום מחוז חלב. לפי הסורים, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו. ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה דווח כי היעד היה מפעל ומרכז מחקר, וכי כל הטילים יורטו – אך הסורים לא פירטו מעבר לתקיפה עצמה. עם זאת לפי שעה נראה שאין קשר בין המקרים, אולם הערכות אומרות שהירי נורה בתגובה לתקיפה ולכניסות להר הבית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים