שיתוף
תגובות
בריאות » שתל חדשני לטיפול בגלאוקומה מונע עיוורון
לראשונה בישראל
השתל החדש צפוי להפחית את מספר ניתוחי הגלאוקומה המורכבים ולייתר את הצורך בשימוש בטיפות לאחר הניתוח
תגיות:
חדר ניתוח | צילום: Africa Studio, שאטרסטוק

ביחידת הגלאוקומה במרכז הרפואי שערי צדק נרשם השבוע הישג משמעותי עם ביצוע ניתוח זעיר פולשני ראשון מסוגו בארץ עם שתל מתקדם מסוג Preserflo Microshunt. לשתל יש תוצאות מרשימות בהשגת שליטה בלחץ התוך עיני וקיצור משמעותי במשך זמן הניתוח וזמן ההחלמה. השתל החדשני, בדומה לתומכן לעורקים לבביים (stent), עשוי מפולימר המונע דלקת והצטלקות. עיצובו של השתל מאפשר השתלה נוחה, מהירה ובטוחה.

בשנה האחרונה השתל אושר ע"י הרשויות הרגולטוריות באירופה ובאוסטרליה ונמצא בשימוש שוטף. לראשונה בארץ הושתלו השבוע השתלים החדשניים על ידי ד"ר מוטי גולדברג, מנהל שירות הגלאוקומה במרכז הרפואי שערי צדק. ד"ר גולדברג השתלם בניתוח ייחודי זה במהלך עבודתו כרופא עיניים בכיר בבריטניה.

"גלאוקומה היא הגורם השני בשכיחותו לעיוורון בעולם המערבי ושכיחותה עולה עם הגיל. מחלה זו מתאפיינת בפגיעה בעצב הראייה באופן שלא תמיד ניתן להרגיש בו ועלול להוביל לעיוורון בלתי הפיך, על כן מחלה זו מכונה 'הגנב השקט של הראייה'". מסביר ד"ר גולדברג ומרחיב: "שתל ה- PRESERFLO  הוא צינורית זעירה בקוטר 70 מיקרון, המעוצב בצורה המאפשרת הורדה מבוקרת של הלחץ התוך עיני וממזער את הסיכון לתת לחץ (היפוטוניה) הנוצר לעיתים בניתוחי גלאוקומה. כיום זהו השתל המתקדם ביותר בעולם המספק תקווה למטופלים רבים הזקוקים לניתוח על מנת לשלוט בלחץ התוך עיני".

המטופל הראשון בארץ, דוד צוקרמן מבית אל, בן 70 אב ל-8 ילדים וסב ל-40 נכדים. נזקק בשנה האחרונה לעבור ניתוח קטרקט, ובמסגרת בדיקות העיניים נתבשר כי הוא מאובחן גם עם גלאוקומה מתקדמת. צוקרמן משתף כי לא חש בשינוי בראייה, אך הבדיקות הראו כי הגלאוקומה אינה מאוזנת וכי יש צורך בניתוח פולשני. 

ברגע ששמע על האפשרות של הטיפול החדשני בשתל לא היסס לרגע, והתוצאות לא איחרו לבוא. הטיפול עבר בהצלחה, ובבדיקה שערך ד"ר גולדברג כבר למחרת נצפתה ירידה בלחץ התוך עיני. המקרה של דוד מציג בצורה הטובה ביותר את המהירות שבה הגלאוקומה עלולה לגרום לפגיעה בראייה ואת הפתרון המיטבי שמספק שתל ה-PRESERFLO  אצל מטופלים הזקוקים לניתוח.  "כעבור שלוש שעות מרגע הניתוח הרגשתי כבר טוב. ההרגשה כעת מצוינת ואני שמח שזכיתי להיות המטופל הראשון בארץ שהשתל ייתר אצלו את הצורך בניתוח פולשני. אני מודה לד"ר שטרסמן ולדר גולדברג ממחלקת העיניים בשערי צדק שטיפלו בי במאור פנים ובמקצועיות ומקווה שמטופלים נוספים יוכלו ליהנות מהטיפול בשתל החדשני". כך מסכם צוקרמן.

לסיכום, מדובר בהליך קצר ויעיל העוזר לייצב את הלחץ התוך עיני לערכים נמוכים המתאימים לטווח המטרה של רוב חולי הגלאוקומה וכן מייתר את השימוש בטיפות.

פרופ' דויד צדוק, מנהל מחלקת העיניים במרכז הרפואי שערי צדק: "מחלקת העיניים במרכז הרפואי שערי צדק מטפלת באלפי חולי גלאוקומה. אנו שמחים לאמץ גישות חדשניות שיסייעו למטופלים הללו ונמשיך להציע למטופלנו את הטכנולוגיות החדישות בעולם בטיפולי עיניים". 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים