שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שני הילדים נהרגו – ההורים במצב קשה
עם כניסת השבת
נהג ערבי ללא רשיון ביצע פניית פרסה באמצע הכביש. מותם של ארבעה מהמוערבים נקבע במקום. 2 פלסטינים ו-2 יהודים תושבי היישוב ברוכין. ההלוויה הלילה
הרכבים לאחר פעולות החילוץ המורכבות | צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש

כמה דקות לפני כניסת שבת אירעה תאונת דרכים קשה סמוך לעופרים. בתאונה הייתה מעורבת משפחה מהישוב ברוכין שבשומרון. אם אב ו 2 ילדים.

נהג ערבי שיצא מהכפר שקבא, שנהג ברכב בלי רשיון, שהורד מהכביש ("משטובה"), ביצע פניית פרסה פרועה באמצע הכביש, כתוצאה מכך הרכבים התנגשו. שני הנוסעים ב"משטובה" נהרגו במקום, וכן תוצאה קשה גם לרכב הישראלי שנסע בכביש, בני משפחת מעודד שעברו להתגורר בברוכין רק לפני כמה ימים. 

כאמור בכלי הרכב שהו אב המשפחה, אם המשפחה ושני ילדים, כאשר הילד בן ה 3 נהרג במקום, הבת הגיעה לבית החולים ולאחר נסיונות הצלה מרובים שם נקבע מותה, שני ההורים במצב קשה. האב בביח בילינסון והאם בבית החולים שיבא.

לאורך ליל השבת פעלו בתיאום עם מטה החירום של המועצה האזורית שומרוןכלל אגפי החירום במועצות השונות ובהם האגף לשירותים חברתיים של המועצה האזורית שומרון, יחד עם אגף שירותים חברתיים של מועצה אזורית גזר, משם הורי האשה, ובשיתוף עם אגף לשירותים חברתיים של עיריית פתח תקווה משם הורי האב. 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הביע זעזוע וצער על האסון הנורא ואמר כי "בעיצומו של חג האורות נכבה אור כל כך גדול, כל משפחת השומרון ועם ישראל כולו אבלים וכואבים עם המשפחות, הלב נשבר על שני הילדים הרכים, כל עם ישראל מתפלל לרפואת ההורים, המאושפזים במצב קשה".

עוד הוסיף דגן ואמר: "כתוצאה מתת תקצוב של שנים, כבישים רבים ביהודה ושומרון צרים, מפותלים, ומסוכנים בדיוק כמו הכביש הזה בו קרתה התאונה; בשנים האחרונות חל שיפור מסויים אולם כבישים רבים עדיין לא עומדים בשום סטנדרט מינימאלי, כולל הכביש הזה. כמו כן העדר האכיפה וההרתעה כלפי התופעה של העבריינות והנהיגה של הנהגים מהרשות הפלסטינית שרבים מהם נוהגים ברכבים שלא אמורים להיות על הכביש, ללא רשיון ואין מספיק אכיפה על התנועה, זה מצב שצריך להשתנות באופן מיידי. לטובת כל הנוסעים על הכביש".

להב ליאור אלקריף סגן מפקד המשמרת במחוז יו"ש סיפר כי "התקבל דיווח במשל"ט יו"ש על תאונת דרכים בין שני כלי רכב. למקום יצאו צוותים מתחנה אזורית בנימין. עם ההגעה למקום זיהינו תאונת דרכים קשה מאוד, פצועים בדרגות פציעה שונות ולצערי אף הרוגים אשר שניים מהם לכודים בשני כלי רכב שונים. לאחר הערכת מצב ביצענו פיצול של הצוותים לצורך ביצוע פעולות חילוץ בזמן הקצר ביותר. עקב אופי הפגיעות ברכבים החילוץ מורכב ביותר וממושך." עוד הוסיף להב ליאור אלקריף כי זהו כביש בו יש תאונות דרכים רבות, וכי הוא מבקש מציבור משתמשי הדרך לנהוג בזהירות ובאחריות.

מנהל מרחב ירקון במד"א דורי חיים סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד עם מעורבות רכב ישראלי ופלשתינאי. הצוותים הגדולים של מד"א וכוחות הרפואה של צה"ל שהגיעו למקום החלו מיד בבדיקות רפואית לפצועים שהיו לכודים ברכבים. 2 פצועים הפלשתינאים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רופא צבאי קבע את מותם. מהרכב השני חילצנו בסיוע כוחות הכיבוי 4 פצועים, ילד כבן 6 היה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות בשטח נקבע מותו. ילדה כבת 9 שהייתה מחוסרת הכרה סבלה מפגיעה אנושה, היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ולאחר פעולות החייאה ממושכות היא פונתה לבית חולים בלינסון כשמצבה קריטי, גבר ואישה בשנות ה 30 שנפגעו באורח קשה מאוד היו בהכרה מעורפלת, העברנו אותם לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם במצב קשה מאוד לבתי החולים שיבא בתל השומר ובלינסון".

הלוויתם של שני הילדים הללי וטוב-ראי מעודד מהיישוב ברוכין שבשומרון תיערך הערב (מוצ"ש) בשעה 23:00 בבית העלמין ברחובות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים