שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » ת"א חוזרת לעליות
סקירת בורסה
מדד הבנקים עלה ב-1.5% ומדד ת"א-35 עלה ב-0.9%; דלק צנחה ב-8% בעקבות מחלוקת עם מחזיקי האג"ח
הבורסה בתל אביב | צילום: Pavel Ignatov, שאטרסטוק

מדד הבנקים עלה היום (א') ב-1.5% ומדד ת"א-35 עלה ב-0.9%, עם פתיחת שבוע המסחר החדש והתחושה כי המשק חוזר לאיתנו.

בשעות הערב (20:50), דווח על צניחה בשער הביטקוין בשיעור של 8%, משיא שבועי לשער של 55,004 דולר ארה"ב. הירידות הוסברו בהודעה ממשלתית על הגבלות במסחר במטבע בתורכיה ואזהרה מבכירים ב-WEF על פיקוח גובר.

מניית שיכון ובינוי עלתה ב-5.7%, אורמת הוסיפה יותר מ-7% וביומיט פוד זינקה ב-34%. חברת אלביט מערכות דיווחה כי זכתה בחוזה בטחוני ביוון בהיקף כ-1.65 מיליארד דולר ארה"ב.

המשך הערת עסק חי בקבוצת דלק

בשוק ההון עסקו היום, בפרשת חילופי רואי החשבון המבקרים בקבוצת דלק, בשליטת יצחק תשובה.

לאחר 22 שנה, החליט דירקטוריון דלק על החלפת משרד רו"ח ארנסט אנד יאנג במתחרתה הגדולה דלויט ישראל, המדורגת במקום השני בענף הישראלי עם 135 שותפים ו-1,250 עובדים.

לפי דלק, פיטורי ארנסט אנד יאנג, בוצעו מטעמי רענון והתייעלות ועקב פרישתו של סמנכ"ל המשרד. עם זאת, בכירים בשוק טוענים, כי המניע למהלך הוא התעקשות רו"ח על המשך הצמדת הערת עסק חי לדו"חות דלק, אלמנט המונע העלאת הדירוג ומאפשר למחזיקי האג"ח לדרוש גיבוי בטחונות. לפי פרסומים, כבר עתה מתקיים מו"מ עם נציגי האג"ח הדורשים הזרמה הונית של 100 מיליון שקל. 

לאומי נגד בכיר בבנק הדיגיטלי    

בתוך כך, נחשף היום כי בנק לאומי דורש תקופת צינון ממושכת בת 12 חודשים, מערן בר יוחאי, עד לאחרונה סמנכ"ל המכירות והשיווק של פפר (PEPPER), מיזם הבנקאות במובייל ללא עמלות עו"ש מקבוצת לאומי.  

בר יוחאי הודיע החודש ללאומי, על עזיבתו לטובת תפקיד בכיר בבנק הדיגיטלי הראשון שיוזם פרופ' אמנון שעשוע, ממייסדי קבוצת הענק מובילאיי. הבנק הדיגיטלי אמור להתחרות בבנקאות הדיגיטלית הממסדית, באמצעות מסגרות אשראי כפולות ועלות אשראי ממוצעת הנמוכה בכ-50%, לפי שמועות ראשוניות.    

לאומי מעלה במכתב רשמי, שורת טענות כלפי בר יוחאי, כולל נטילת חומרים פנימיים ללא אישור ושימוש במידע פנימי שנאסף על ידו במסגרת ישיבות עבודה לאחרונה ב-PEPPER. בר יוחאי מכחיש הטענות מכל וכל. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים