שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "תביא לממשלה פיצוי לנפגעי אסון מירון"
גפני לנתניהו
יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בפניה לראש הממשלה נתניהו: "אבקשך כי תביא לממשלה החלטה לפיה יינתן פיצוי לנפגעי האסון במירון"
תגיות:
בנימין נתניהו ומשה גפני | צילום: דני שם טוב - דוברות הכנסת

יו"ר יהדות התורה ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בפניה לראש הממשלה בנימין נתניהו להביא לממשלה החלטה לפיה יינתן פיצוי לנפגעי האסון במירון: "הוועדה הזמנית לענייני כספים קיימה ביום 25.5.21 דיון מעקב בנושא מקדמה לפיצוי נפגעי אסון מרון. בדיון הציג מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מר מאיר שפיגלר, את המתווה האפשרי מבחינת הביטוח הלאומי לפיצויי נפגעי האסון – מתווה שמבוסס על הפיצויים שניתנו לנפגעי אסון ורסאי".

"חברי הוועדה ואני בירכנו על המתווה שהציג מר שפיגלר, אלא שמר שפיגלר ציין, בצדק, כי המתווה חייב להיות מוסדר בחקיקה או בהסכם לפי סעיף 9 חוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשנ"ה-1995, אשר דורש גם היוועצות עם ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת; נציגי משרד האוצר שנכחו בדיון סברו כי הדרך האפשרית היחידה היא בחקיקה, כאשר מתקיימות שאלות מקדמיות האם לקבוע פיצוי פרטני לנפגעי האסון".

"חברי הוועדה ואני השתכנענו במקרה זה כי מתקיימות נסיבות שמצדיקות את פיצוי נפגעי האסון לאור אחריותה של המדינה לאורך השנים, הקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית בעניין, חוות דעת שפרסם מבקר המדינה בשנת 2008 בנושא מצב קבר רשב"י במירון וההיערכות לאירועי ל"ג בעומר, וכן ביקורת מעקב שערך מבקר המדינה בנושא בשנת 2011. בנוסף קיימה ועדת הכספים דיונים לא מעטים בעניין לאורך השנים".

"אבקשך כי תביא לממשלה החלטה לפיה יינתן פיצוי לנפגעי האסון במירון – בין אם באמצעות חקיקה ובין אם באמצעות הסכם לפי חוק הביטוח הלאומי, כיוון שהמשפחות שפונות לחברי הכנסת ושחלקן דיברו בדיון בוועדה חושפות שבר קשה שהן חוות, שבחלקו הוא גם כלכלי. בדיון בוועדה ציין חה"כ ינון אזולאי, שאף אביו המנוח ניסה לאורך שנותיו לקדם פתרון מסודר לקבר הרשב"י במירון, שהשר דרעי מקדם טיוטת החלטת ממשלה בעניין".

"בטוחני כי נושא מירון נגע ונוגע לליבך ושתעשה כל אשר לאל ידך כדי ליתן פיצוי לנפגעי האסון שבימים הקרובים יחלו לציין שלושים ימים למות יקיריהם ולקבורתם", דברי גפני.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים