שיתוף
תגובות
משפט » תביעה: חייו של החולה התקצרו ב-18 שנה
בשל רשלנות רפואית
על פי התביעה, החולה ביקש צילום חזה, אך הרופא לא נענה ואף גיחך ואמר "אז מה, גם אני מעשן" • בתביעה מבקש עו"ד כי קופ"ח כללית תפצה בסכום של 2.5 מיליון שקלים
רופא. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בתביעה שהוגשה לאחרונה נטען כי התובע, מעשן כבד זה 55 שנה, החל לסבול משיעול טורדני, ופנה אל רופא המשפחה שלו בקופת חולים 'כללית'.

לדברי עורכי הדין, הרופא ערך בדיקה קצרה ושטחית לתובע, עם סטטוסקופ בלבד, וקבע כי מדובר במחלה זיהומית. הרופא רשם לתובע מרשם לטיפול אנטיביוטי ולתכשיר מכייח. לדברי עוה"ד שפירא, כשהטיפול לא עזר ומצבו של התובע החמיר, ולשיעול הטורדני אף נלווה חום, הוא פנה שוב לרופא המשפחה, ושוב קיבל את אותו הטיפול, גם הפעם לאחר בדיקה קצרה ושטחית.

בשלב זה ביקש התובע הפנייה לבדיקת הדמיה של בית החזה, לאור היסטוריית העישון שלו. על פי התביעה, בקשתו זו לא רק שלא נענתה, אלא אף זכתה לגיחוך מצידו של הרופא, שפטר אותו במילים: "אז מה, גם אני מעשן".

כשמצבו של הגבר הוסיף והחריף, הוא פנה שוב לקופת החולים, ונבדק על ידי רופאת משפחה אחרת. גם הפעם, כך נטען, חרף העובדה שהתלונות והממצאים חייבו הפניה דחופה לבדיקת הדמיה, כל שנקבע הוא שהגבר סובל מדלקת ריאות ומהחמרה במחלה ריאתית חסימתית כרונית. הוא שוב קיבל טיפול אנטיביוטי, ללא הפניה לבדיקת הדמיה.

לדברי עו"ד שפירא, רק בחלוף כחצי שנה מתלונתו הראשונה על השיעול הטורדני, ורק כאשר לתלונותיו אלה הצטרפו גם סחרחורת וחוסר יציבות – רק אז נשלח התובע לבדיקות בבית החולים בילינסון, שם אובחן כי הוא סובל מסרטן בריאה הימנית עם גרורה במוח.

הגבר, כך על פי התביעה, נאלץ לעבור ניתוח מורכב להסרת הגרורה ממוחו וכן טיפול קרינתי וביולוגי מקיף, שכן מצב הריאה כבר לא איפשר ניתוח. "לצערו של התובע, בשל האיחור באבחון ובטיפול בסרטן הריאות ממנו סבל, מחלתו התפשטה באופן שאינו מאפשר לבצע ניתוח, בתקווה שהטיפולים שאותם הוא מקבל כעת, על אף ההשלכות הקשות שלהם, יאריכו את תוחלת חייו לתקופה ארוכה ככל שניתן", דברי עו"ד שפירא.

לתביעה צורפה חוות דעתו של של פרופ' שמואל הימן, מומחה ברפואה פנימית ורפואה דחופה, שקבע, כי התנהלותם של רופאי קופ"ח 'כללית' בטיפולם בתובע הייתה רשלנית ביותר, חרגה מהתנהלות סבירה, ולמעשה גרמה באופן ישיר לנזקיו הקשים.

"התעלמות מרקע העישון הכבד בשתי הפניות הראשונות של התובע למרפאה, אי ראייה כוללת של פניות חוזרות בשל תלונה מתמשכת וחדשה של שיעול טורדני כרוני במעשן כבד, ואי נקיטת יוזמה להדמיה, ואפילו בצילום חזה פשוט מוקדם ככל האפשר וקיום מעקב יזום אחר מצבו של התובע לאור תלונותיו – מהווה רשלנות רפואית לשמה", קבע המומחה והוסיף: "בשל האבחון המאוחר של סרטן ריאה גרורתי ולא נתיח, תוחלת חייו של התובע התקצרה משמעותית, בכשמונה-עשר שנים לעומת הצפוי לגילו".

בימים אלה הגיש עוה"ד רן שפירא ואריאל גולד, בשם הגבר, תביעה לפיצויים בגין רשלנות רפואית נגד "שירותי בריאות כללית". בתביעה מבקש עו"ד שפירא מביהמ"ש שיחייב את קופ"ח כללית לפצות את התובע בסכום המקסימלי הנתון לסמכותו של בית המשפט (2.5 מיליון שקלים). התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים