שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » תגבור גזרת איו״ש בשלושה גדודים נוספים
כוכבי הנחה
הרמטכ"ל בהערכת מצב מבצעית במוצב ׳סאלם׳: "אצבע הלוחמים שלחצה על ההדק סיכלה פיגוע שהיה יכול להשפיע על המצב במדינה כולה"
תגיות:
כוכבי בזירת הפיגוע | צילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי קיים היום (ראשון) הערכת מצב מבצעית במוצב ׳סאלם׳ שבחטיבה המרחבית ׳מנשה׳, ברקע האירועים האחרונים. לוחמי מג״ב סקרו בפני הרמטכ״ל על ניסיון פיגוע הירי שסוכל ביום שישי במוצב ׳סאלם׳.

הרמטכ״ל הנחה על תגבור גזרת איו״ש בשלושה גדודים נוספים, במטרה להעצים את המוכנות בתקופה הקרובה, בדגש על חיזוק ההגנה במרחב התפר. בהערכת המצב השתתפו מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיד ידעי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף יניב אלאלוף וראש המנהל האזרחי, תת-אלוף פארס עטילה.

כוכבי אמר כי ״בזכות הלוחמים שכאן ובייחוד לוחמי משמר הגבול, מנענו פיגוע – אצבע הלוחמים שלחצה על ההדק סיכלה פיגוע שהיה יכול להשפיע על המצב במדינה כולה. אני רוצה להביע את הערכתי ללוחמים, ולמפקדים שהכינו אותם למצבים מהסוג הזה. הכל מתחיל בגישה מבצעית ובהערכות נכונה. אוגדת איו״ש ופיקוד מרכז ערוכים היטב, ומבצעים מגוון רב של פעולות שבזכותן אנחנו מצליחים למנוע פיגועים ולשמור על ביטחונה של מדינת ישראל״.

שר הביטחון בני גנץ אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו מעבירים מפה מסר שלקוח מתוך מגילת העצמאות שנכתבה ברגעים הקשים ביותר של חוסר ודאות – מדינת ישראל תאפשר את חופש הפולחן לכל בני הדתות בכל המקומות. זאת המחויבות גם הבסיסית, המוסרית שלנו, וגם כמובן האינטרס המדיני והביטחוני שלנו".

"לצערי, בשבועות האחרונים אנחנו רואים התססה הולכת וגוברת של גורמים קיצוניים שמתדלקת את האלימות. אנחנו נמצאים בתקופה רגישה עם צבר ימי איזכור. לאור זאת, אנחנו פועלים במשרד המשפטים ביחד עם גורמי ביטחון עם הרשתות החברתיות בכדי להסיר פוסטים שמסיתים לאלימות".

"לצערי, אני יכול להגיד לכם שחלק מהרשתות החברתיות, בדגש על פייסבוק, לא משתפות מספיק פעולה בכל מה שקשור להורדת טקסטים מסיתים מהרשתות. אני מקווה שנזכה לשיתוף פעולה יותר רחב על מנת לצנן את המתחים שקיימים ממילא בתקופה הזאת", דברי גנץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים