שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תדרוכים חריפים נגד שאשא-ביטון ואלרעי
קרב מכוער
בכירים בקבינט הקורונה נגד אלרעי-פרייס: "מתנהגת כמו מטורללת". שרים בממשלה נגד שאשא-ביטון: "2 מיליון תלמידי ישראל שבויים בידי מכחישת קורונה"
מסכה | צילום: Dech St, שאטרסטוק

בכירים בקבינט הקורונה תקפו אמש (שלישי) את ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ואמרו כי היא "מתנהגת כמו מטורללת. היא תמיד צורחת, וכשמבקשים ממנה לספק נתונים – היא מגמגמת ומתחמקת. אין נתונים מאחורי ההיסטריה שלה". הדברים שצוטטו ב'חדשות 13' נאמרו לאחר שפרייס התנגדה לדרישת משרד החינוך לקצר את ימי הבידוד ל-48 שעות.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "לא צריך להיות חוקר תקשורת כדי להבין מי אותם 'גורמים בכירים בקבינט'. מצער שיש מי שמבקש לנהוג בפופוליזם חסר אחריות בעבור הון פוליטי אישי, על חשבון המאבק הלאומי בקורונה. אנשי הבריאות, וכמובן שרון אלרעי פריס, פועלים יומם וליל להגן על בריאות הציבור. לעומתם, יש מי שמכנה את עצמו 'גורמים בכירים בקבינט' שעיקר עיסוקו הכפשות ומרדף אחרי 'פייק כותרות"".

בעקבות הדברים, שרים בממשלה שצוטטו ב'חדשות 12' תקפו הבוקר את שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון מתקווה חדשה, ורמזו כי היא עומדת מאחורי הציטוט נגד אלרעי-פרייס: "2 מיליון תלמידי ישראל שבויים בידי מכחישת קורונה. היא התאהבה בפוזיציית המטיף בשער ובכותרות שנלוות לה. שגרת האזרחים חשובה לנו לא פחות מאשר לה, וכל ניסיון להציג את זה אחרת, כבר מעורר גיחוך. במקום לדלג מאולפן לאולפן, שתשב לנהל דיאלוג נורמלי עם עמיתיה לשולחן קבלת ההחלטות. לסרב לחסן בבתי בספר? היא השתגעה לחלוטין? ההתנהלות של בנט איתה מעלה תהיות באשר ליכולת שלו לנהל את הממשלה".

משרת החינוך נמסר כי "הקמפיין חסר התקדים, התדרוכים וההשמצות שמתנהלים נגדי בימים האחרונים לא ירתיעו אותי. הציבור צריך להיות מוטרד מכך שכל מי שמציג גישה אחרת למאבק בקורונה מיד מתוייג כמכחיש המגיפה. לשמחתי, מומחים ושרים רבים שותפים לתפיסתי שצריך לחיות לצד הקורונה. הגענו למצב אבסורדי, כל בעיות הבריאות במדינת ישראל נעלמו ונותר לעסוק אך ורק בחיסון הילדים במהלך שעות הלימוד בספטמבר".

"עד פתיחת שנת הלימודים למשרד הבריאות יש 35 ימים בהם הוא יכול להתמקד בקמפיינים של הסברה ועידוד חיסונים ולבצע את מדיניותו במקום לעסוק בקמפיין השמצות והכפשות. כולנו יודעים שימי הלימוד בספטמבר מועטים, בשל חגי תשרי והחופשות, לא מהם תגיע הישועה. אני אמשיך לראות לנגד עיני את מערכת החינוך, צוותי ההוראה והתלמידים על בריאותם הנפשית, החברתית והגופנית כפי שעשיתי עד היום. קל לזרוע היסטריה. חשוב יותר לראות את טובתו של הציבור".

גורמים בתקוה חדשה אמרו כי "ההתקפות משוללות הרסן על שרת החינוך עברו את גבול הטעם הטוב. יש לגנות ולהוקיע את המתקפות הפחדניות האלו, ולעסוק בעצם העניין. מומחים מכל הארץ, ובכללם פרופ' גבי ברבש הביעו את תמיכתם במתווה פתיחת שנת הלימודים שהציגה שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון. המתווה סוכם גם עם משרד הבריאות והוצג לראש הממשלה".

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר הבוקר כי: "‏המתקפה האישית על ד"ר שרון אלרועי-פרייס היא לא רק שיקרית, אלא פשוט מגעילה. אני שמח שגם ראש הממשלה הבהיר בצורה ברורה: שרון היא משרתת ציבור מצטיינת, שעובדת לילות כימים למען הבריאות של כולנו. היא מקבלת את מלוא הגיבוי ממני וממשרד הבריאות, וכך ימשך. ואגב, על גבר לא היו מדברים ככה".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, גינה את המתקפות כנגד אלרעי פרייס: "אני מגנה בתוקף את המתקפות האישיות וסרות הטעם כנגד ד"ר שרון אלרעי פרייס. דר' פרייס עושה את עבודתה במסירות, במקצועיות ובענייניות, לאורך חודשים ארוכים, יום יום מסביב לשעון. הניסיון להטיל דופי בפעילותה אינו ראוי ואינו מקובל. ד"ר פרייס בעלת תפקיד קריטי במערכת הבריאות בכלל, ובטיפול במגפת הקורונה בפרט, עושה את תפקידה באחריות ובשיקול דעת, תוך ראיית מכלול השיקולים והאתגרים הלאומיים שבהתמודדות עם הקורונה, בדגש על בריאות הציבור, עליו היא מופקדת. כך אנו פועלים, במסירות ובמקצועיות, וכך נמשיך לעשות".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, מסר: "ד"ר שרון אלרועי פרייס היא משרתת ציבור מסורה ומקצועית, שעובדת לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל. היא פועלת בענייניות ובאחריות, ומסייעת לנו להוביל את ההתמודדות עם המגפה. המתקפה האישית נגדה אינה ראויה ואינה מקובלת. לשרון יש גיבוי מלא לפעילותה. ביחד עם שר הבריאות ומנכ"ל משרדו, נמשיך לפעול למען בריאות הציבור".

משרד הבריאות מסר כי הוא "דוחה ומגנה את הטענות חסרות הביסוס והשקריות כלפי ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור. מדובר בטענות מומצאות שאין מאחוריהן דבר. ד״ר אלרעי-פרייס, עובדת מדינה מסורה, אינה חוקרת בפייזר, לא מקבלת שכר מפייזר, ואינה מנהלת שום מחקר בשם פייזר. ההחלטה על חיסון שלישי, ככל שתתקבל, הינה של מנכ״ל משרד הבריאות והיא נתמכת בנתונים ובהמלצות הוועדה המייעצת לחיסונים והצוות לטיפול במגיפות (צט״מ)".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא ומ"מ יו"ר הר"י: "ראש הממשלה, נפתלי בנט, עשה סוף להסתה נגד אנשי המקצוע במשרד הבריאות. הם העוגן המקצועי שלך לניהול המגיפה ואינך יכול לשתוק כאשר יום אחר יום עושים לשליחי הציבור המצוינים הללו דה לגיטימציה. ההשתלחות הפוגענית של 'גורמים בקבינט' באנשי המקצוע של משרד הבריאות חייבת להיפסק. אוצר המילים לא משתנה ("מטורללים"), כנראה שגם הגורם הבכיר לא. אנא עשה לזה סוף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים