שיתוף
תגובות
כלכלה » אנרגיה ותשתיות » תואץ פריסת הסיבים האופטיים בבנייני מגורים
אושר בוועדה
ועדת הכלכלה החלה להצביע על סעיפי חוק ההסדרים ואישרה תיקונים שנועדו להאיץ פריסת סיבים אופטיים בבנייני מגורים • היו"ר ביטון: נעקוב אחר האצת הפריסה גם בפריפריה
ח"כ מיכאל ביטון | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה לקריאה שנייה ושלישית את התיקונים שנועדו להגביר את פריסת הסיבים האופטיים לשירותי אינטרנט מהיר, מתוך פרק התקשורת בחוק ההסדרים. היו"ר ביטון פתח את הדיון ואמר כי מדובר ביום חג, בו הוועדה מתחילה את ההצבעות על סעיפי חוק ההסדרים. הוא אף הזכיר את הדאגה שלו ושל הוועדה לכך שהרשת תיפרס גם בפריפריה החברתית והגיאוגרפית, ואמר כי הוועדה תדרוש ממשרד התקשורת לדווח לה, בעוד כחצי שנה, על ההתקדמות ועל תמונת המצב של הפריסה בפריפריה.

בישיבה הקודמת הסבירה רכזת תקשורת באגף התקציבים באוצר, ספיר אפרגן, כי בסופו של דבר יגיע סיב לכל בית במדינת ישראל. היא הסבירה כי לאחר אישור הרפורמה לפריסת הסיבים, בוועדת הכלכלה, עלו בעיות של חברות התשתית שפוגעות ביכולת הפריסה שלהן. לדבריה, מטרת התיקון היא לאפשר להן לפרוס ביתר קלות תשתית בבניינים משותפים. לפי נתונים שמסרה עולה כי השנה תגיע הפריסה ל-50% מהמדינה. היא הסבירה כי הבקשה היא לשנות את מנגנון הסירוב של בעלי בתים בבניינים משותפים, כך שמי שיוכל להניע את הפריסה בבניין יהיה בעל רישיון, בהסכמת בעל דירה. הוא יידע את הדיירים ואם לא תהייה התנגדות יוכל להניח תשתית לאחר 30 יום.

היום אישרה הוועדה תיקון להצעה שיאפשר הקלה נוספת על הדיירים, כך שאם חברה מסוימת כבר קיבלה את אישור הדיירים וחיברה בניין לתשתית הסיבים אזי חברה נוספת לא תידרש לבקש את אישור הדיירים מחדש כדי לפרוס את התשתית שלה. לפי החלטת הוועדה, במקרה שהרשת כבר פרוסה תצטרך חברת התשתית החדשה, לבקשת אחד הדיירים, לתלות שלט בבניין ולהודיע על כך שפרוסה הרשת ועל כוונתה לפרוס גם את הרשת שלה. אם אחד מבעלי הדירות יתנגד הוא יוכל לפנות למפקח על הבתים המשותפים, אך במקרה זה סמכותו של המפקח תצומצם והוא יוכל להורות שלא לפרוס את הרשת רק אם יהיו לכך נימוקים מיוחדים.

התיקון נעשה בהתאם לבקשת ח"כ רון כץ וביוזמת היו"ר ביטון, כאשר בעד אישור ההצעה הצביעו היו"ר ביטון וח"כ לימור מגן תלם, בעוד שח"כ סמי אבו שחאדה השתתף בדיון אך בחר שלא להשתתף בהצבעה. בהמשך התיימה הצבעה על סעיפים נוספים והם אושרו פה אחד בקולותיהם של היו"ר ביטון, ח"כ מגן תלם, ח"כ כץ וח"כ מיכל שיר. ח"כ אבו שחאדה לא השתתף בהצבעה וח"כ קרן ברק נכחה בדיון אך לא הצביעה כי אינה חברה בוועדה.

בנוסף לכף, במהלך הדיון הקודם בוועדה עלו קשיי פריסת התשתית בפריפריה, והיו"ר ביטון אמר: "מיד לאחר התקציב תזמן הוועדה את שר התקשורת ומנכ"לית משרדו לדיונים בנושא. אנחנו מצפים להלוואה של 400 מיליון שקל לקרן הפריסה שהחזרה מובטח, וכך נוכל להאיץ את צמצום הפערים מול הפריפריה החברתית והגיאוגרפית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים