שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » תוכניות הסיוע לעסקים ועצמאים הוארכה
בוועדת הכספים
במסגרת המענק הסוציאלי שולמו עד כה כ-15 מיליארד ₪, במסגרת מענק הוצאות קבועות כ-13 מיליארד ₪ ובמסגרת המענק עקב פגיעה ממושכת בעסקים כ-872 מיליון ₪
תגיות:
סגר קורונה | צילום: IOANNIS STAMOU, שאטרסטוק

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה את הארכת תקופת הזכאות למענקי הסיוע לעצמאי ולשכיר בעל שליטה (מענקים סוציאליים) ולמענקי ההוצאות הקבועות לעסקים, עבור החודשים מרץ ואפריל 2021.

המימון לצורך תשלום המענקים בחודשים אלה כבר נכלל במסגרת הגדלת ההוצאה לשנת 2021 לצורך ההתמודדות עם משבר הקורונה.

ברשות המיסים הציגו במהלך הדיון כי במסגרת המענק הסוציאלי שולמו עד כה כ-15 מיליארד ₪, במסגרת מענק הוצאות קבועות כ-13 מיליארד ₪ ובמסגרת המענק עקב פגיעה ממושכת בעסקים שולמו עד כה 872 מיליון ₪.

במהלך הדיון עלתה סוגיית החזרת העובדים השוהים בחל"ת לשוק העבודה, וחברי הוועדה קראו לפעול להחזיר לשוק התעסוקה עובדים שיש באפשרותם לחזור לעבוד, ובוחרים שלא לעשות זאת.

ישראלה מני, סמנכ"לית אגף כלכלה ומיסים, איגוד לשכות המסחר: "יש לי עסקים רבים, גדולים וקטנים שסובלים ממחסור עצום בכוח אדם. היה לי מקרה של עובד שבא למעסיק ואמר לו שהוא מעדיף לצאת לחל"ת עם הבת זוג שלו, כי יש לו מימון מהמדינה. אנחנו בבעיה מאוד חמורה של עובדים, ניתקע עם זה בהמשך".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "יש אנשים שאינם יכולים לצאת, שהמקומות תעסוקה שלהם לא חזרו לפעילות או חזרו בצורה חלקית זה עניין אחר, אנחנו מדברים על עובדים שיכולים לחזור באופן מלא למקומות העבודה שלהם שמשוועים להם, ולא רוצים לחזור בשל הקיבעון שהמדינה אומרת כך החלטנו, זה המנגנון, בואו נחכה שתסתיים התקופה. צריך לחשוב על כל התהליך הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים