שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » תומך "אומת האיסלאם" דרס שוטר בקפיטול
פיגוע בוושינגטון
המחבל התנגש במחסום של משכן הקונגרס בוושינגטון כשניסה לפרוץ אותו, יצא ממכוניתו חמוש בסכין ותקף שוטרים. אחד השוטרים מת מפצעיו, שניים נוספים נפצעו קשה
תגיות:
גבעת הפקיטול | צילום: Phil Pasquini, שאטרסטוק

פיגוע בגבעת הקפיטול: מכונית האיצה אמש לעבר מחסום באזור הצפוני של מתחם הקפיטול בוושינגטון. הנהג הפוגע יצא מרכבו, איים בסכין על השוטרים – ונורה. בהמשך נקבע גם מותו של אחד משני השוטרים שנפצעו באירוע.

כלי התקשורת באמריקה דיווחו כי התוקף שנורה למוות הוא נואה גרין, בן 25 מאינדיאנה, וירג'יניה. בדף הפייסבוק שלו כתב כי הוא תומך בארגון ״אומת האסלאם״ – ארגון אפרו-אמריקני, אסלאמי-דתי, שעוסק בעיקר בענייני גזע. מנהיג הארגון הקיצוני, לואיס פרחאן, נודע בשל אמירותיו האנטישמיות.

מפקדת משטרת הקפיטול אמרה כי טרם ידוע מה המניע של גרין למתקפה. אחיו אמר ל"וושינגטון פוסט" כי הוא סבל מפרנויה ונהג להשתמש בסמים, וכי משפחתו הייתה מודאגת ממצבו הנפשי. במשטרת וושינגטון הוסיפו כי לא נראה שמדובר בפעולת טרור וכי החקירה בעיצומה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מסר בתגובה למותו בתקרית כי הוא "שבור לב". ביידן הוסיף כי הוא מקבל תדרוכים שוטפים על האירוע וכי צפויים עדכונים נוספים עם התקדמות החקירה. בנוסף, הנשיא הורה להוריד את דגלי הבית הלבן לחצי התורן לזכר הקצין אוונס שנהרג בתקיפה. כוחות הביטחון הסירו את העוצר שהוטל על האזור.

התקרית עצמה התרחשה כ-90 מטרים מהכניסה לבניין הסנאט, במחסום המשרת את עובדי המקום. משטרת הקפיטול הכריזה על עוצר וקראה לנוכחים במתחם להסתגר מחשש לאירוע ביטחוני. המניע של הנהג הדורס טרם התברר, אולם משטרת הקפיטול מסרה כי כפי הנראה, לא מדובר באירוע טרור.

האירוע החריג מגיע שלושה חודשים לאחר ההסתערות על הקפיטול, שהתרחשה ב-6 בינואר. במהלכה המון זועם הסתער על בניין הקונגרס במחאה על תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב, שקבעו כי טראמפ הפסיד לביידן. במהלך האירוע מפרי סדר רבים פרצו לבניין הקפיטול, השחיתו אותו ותקפו את הנוכחים במקום. בעקבות המקרה חודדו נהלי האבטחה במקום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים