שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » הישועה המובטחת של 'השפע חיים' מצאנז זצ"ל
תורתו מגן לנו
"בכל פעם שתצטרכו איזה ישועה תנדבו לצדקות שפעלתי עבורן בחיי" || ההבטחה הגדולה של ה'שפע חיים' שלא תשוב ריקם
תמונה הרבי זצ"ל | צילום: ארכיון מפעל הש"ס

תורמים ל'מפעל הש"ס העולמי' שיסד הרבי הקוה"ט בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצוק"ל ונושעים בכל מילי דמיטב >> תורמים 180 ₪ לבכיר מפעלותיו של הרבי מצאנז זצ"ל, 'מפעל הש"ס העולמי', וזוכים בישועה, בהזכרת שמכם ע"י עשרה ת"ח על ציונו, ואולי גם תזכו בשבת מופלאה

"על מה אתה נבחן? כמה דפים לקחת על עצמך בחודש?", במילים אלה היה פותח הרבי הקדוש והטהור, בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצוק"ל כל שיחה עם אברך שנכנס אל הקודש פנימה לחלות את פניו.

כי אכן, ראה הרבי ב'מפעל הש"ס העולמי' שיסד ועמד בנשיאותו – את תכלית מפעלי חייו. פעלים רבים היו לו, לרבי. חלקם למען קהילתו וחלק גדול וחשוב לא פחות למען כלל הציבור. על כולם הייתה עינו פקוחה, אבל חיבת הקודש נודעה ל'מפעל הש"ס העולמי', בו ראה את הצלת עולם התורה שכמעט נכחד לאחר השואה הנוראה והותיר את העולם היהודי עם מעט מאוד תלמידי חכמים שהידע שלהם מקיף את התורה כולה.

ואכן, חפץ השם בידו הצליח וממפעל תורני קדוש זה, אכן צמחו אלפי יהודים הנבחנים על הש"ס כולו, ועל ארבעת חלקי השולחן ערוך, בסדר מופלא של לימוד חודשי, חזרות ושוב בחינות – עד שהתורה הפכה לקנייני נצח במוחם, נצרבה בליבם ונבלעה בדמם.

שותפים ב'עסק'

כשהיו באים ומספרים לרבי בעל ה'שפע חיים' זי"ע, כי הוקמו כוללי ש"ס נוספים, ומסגרות דומות לכוללים שיסד עבור לומדי 'מפעל הש"ס' נוסדו – שמח הרבי שמחה גדולה. "עליי לסייע בעדם", אמר מיד בשמחה רבה והיה משגר את תמיכתו ככל יכולתו, והוסיף: "אם מחקים את מפעלי, אות הוא כי זהו 'עסק' טוב"…

עתה, ערב היארצייט, זו ההזדמנות של כל יהודי להיות שותף עם בעל ה'שפע חיים' באותו 'עסק' שהקים בנשמת אפו: "ואני מבטיח גם לכם בכל עת שתצטרכו לאיזה ישועה – תנדרו לאותן הצדקות שפעלתי עבורן בעוה"ז", כתב בצוואתו.

בכיר מוסדותיו של רבינו בעל ה'שפע חיים' היה מפעל הש"ס, והצדקה ללומדי התורה זכתה אצלו למקום מיוחד, נעלה מכל הצדקות והמפעלים שעליהם עמל.

לא פלא הוא שמאות יהודים עומדים בכל שנה ביום היארצייט – או ג' ימים לפניו או לאחריו – ואומרים בפה מלא את הנוסח שביקש לומר. "וכל המתנדבים יאמרו", כתב בצוואתו הקדושה והמרטיטה: "הנני מפריש ונותן זה לטובת נשמת (מוה"ר) יקותיאל יהודה בה"ר צבי – שיהא לטובת ותיקון נפשו, רוחו ונשמתו", והבטיח כי יפעל ככל יכולתו בעד התורמים.

מפעל הש"ס פועל בנדבת ליבם של נדיבי עמך ישראל, ללא תקציב ממשלתי או כל גוף אחר. כל המלגות לאברכים הנבחנים מגיעות מתרומות של נדיבי לב בלבד. החודש יתקיים אי"ה המבחן ה-476, במסגרת המבחן החודשי של ארבע המסגרות ב'מפעל הש"ס העולמי': 20 ו-30 דפי גמרא עם תוספות; שו"ע אורח חיים וחושן-משפט, כאשר בכל מסגרת נבחנים מאות (!) אברכים, באותה שעה ב-13 נקודות הפזורות בכל רחבי הארץ.

במפתיע, התיק נסגר

זה המקום לציין כי יהודים רבים תורמים ל'מפעל הש"ס העולמי' בכל ימות השנה. הנה טעימה קלה מסיפור שהגיע לאחרונה אל משרדי 'מפעל הש"ס': "למעשה", אומרת לנו גברת נ' מירושלים, "אנחנו פשוט כל הזמן רואים ישועות. זה נהיה כמעט טבעי לנו שנפעל ישועות בזכות הצדיק, רבי יקותיאל יהודה ב"ר צבי זצ"ל, בעל ה'שפע חיים'. בכל זמן שיש לנו בעיה, אנחנו נודבים מעט כסף ל'מפעל הש"ס' וברוך השם רואים בחוש איך דברים מסתדרים.

"רק לאחרונה הגיעה לקיצה פרשייה שטלטלה אותנו. עקב מצוקת מקום בבית, סגרנו מרפסת לחדר, והיות ולא הצלחנו להוציא רישיון, ביצענו זאת באופן לא חוקי. העירייה דרשה שנפרק את הבנייה ונחזיר את המרפסת למצבה הקודם. ביצענו את הדרישה בלב כואב, אבל התברר לנו, כי למרות שפקח עירוני נכח במקום וראה כי ביצענו את הפירוק – אנחנו מוזמנים לתביעה בבית משפט, עם כתב תביעה סבוך.

"כמה שהפצרנו בהם כי הכל כבר פורק ושיירדו מהתביעה – עיניהם טחו מראות. מיד כשהוזמנו לבית המשפט תרמתי למפעל הש"ס ואמרתי בפה מלא, כי אם זה בעז"ה יסתיים בטוב – אתרום עוד. והנה, למרות שהיחס היה נוראי ומחפיר, לפתע, אחרי שתרמתי למפעל הש"ס קיבלנו טלפון מהעירייה כי הם 'ירדו' מהתביעה והכל נסגר. התיק נעלם", מסכמת גב' נ', "למרות שהיה מפתיע כיצד מהתנהגות בוטה ואנטית לחלוטין – הפכו את עורם מקצה אל קצה והפכו לנעימי סבר כשכל התביעה המשפטית נסגרת ונעלמת מהמפה. היה לנו ברור שזה בזכות ה'שפע חיים'…"

תפילה, ישועה וזכייה

עשרה תלמידי חכמים יזכירו את שמות התורמים לברכה ולישועה ביום ראשון שלאחר ההילולא, שתחול בשבת קודש, ט' בתמוז, על ציונו הקדוש בנתניה ובוודאי יפעלו ישועה גדולה לזקוקים לה, כשהם מעתירים על קברו של אותו זקן מלא רחמים שמפעלו הגדול – מפעל הש"ס העולמי – זוכה להמשיך ולהגדיל תורה ולהאדירה כבימי חיי-חיותו.

כמו כן, בין כלל התורמים סך של 180 שקלים ומעלה, תוגרל שבת נופש לשניים במלון גלי צאנז המחודש בנתניה, סמוך ונראה לקרייה שאותה הקים הרבי בעל ה'שפע חיים' זצוק"ל, באווירה ייחודית.

וכמובן, הזכייה האמיתית היא בקיום רצונו של אותו צדיק, בסיוע למפעל הש"ס העולמי בהמשך סדרות המבחנים, עוד רבות בשנים!

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים