שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אלפי שקלים בחודש יתווספו לנכים מונשמים
אושר בוועדה
ועדת העבודה והרווחה אישרה היום שניים מבין סעיפי ההסכמות בין הוועדה, משרדי הממשלה וארגוני הנכים. בהם הלוואה של 100% לרכישת רכב מותאם לנכים מוסעים
כסא גלגלים, נכה | צילום: VGstockstudio, שאטרסטוק

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ אפרת רייטן מרום אישרה שניים מבין סעיפי ההסכמות בין הוועדה, משרדי הממשלה וארגוני הנכים, אשר הוצגו בוועדה ביום א': תוספת של אלפי שקלים בחודש לנכים מונשמים ומתן הלוואה עומדת של 100% לנכים מוסעים לרכישת רכב מותאם. יתר ההסכמות נידונו גם הן בדיון ויעלו לדיון בהמשך.

על פי ההסכמים שאישרה הוועדה בהיוועצות – נכים המונשמים לפחות 16 שעות ביממה יהיו זכאים לסה"כ שר"מ בגובה 250%, שהם 188% שר"מ מלא כפול ותוספת של 50% להוצאות בגין ההעסקה של מטפל נוסף, תוספת של 6,611 ש"ח בחודש.

תיקון זה יחול רטרואקטיבית מה-1 ביולי 2021. בנוסף, נכים שאינם מחזיקים ברישיון נהיגה יהיו זכאים מעתה להלוואה עומדת של 100% לרכישת רכב מותאם בו יוכל אדם אחר להסיעם, בשווה לנכים שנוהגים בעצמם.

בראשית הדיון בירך שר הרווחה מאיר כהן על ההסכמות: "זאת חובה נעימה לבוא ולברך אתכם ואותך גבירתי יושבת הראש שבתקופה הקצרה שאת נמצאת כאן את מובילה הצבעה היסטורית. הרפורמה הזאת היא הרבה יותר מזו של 2018, היא הרבה יותר ממוקדת".

"לא העברת כספים באופן כללי אלא יורדת לרזולוציות ומוסיפה בצדק גדול הרבה כסף לילדים נכים. אין כאן פוליטיקה, זה קואליציה וקואליציה שהולכים לטובת סקטור שכל כך הרבה שנים נלחם על כל זכות שבמדינות אחרות הזכויות היו ברורות מאליהן".

יו"ר הוועדה ח"כ רייטן מרום השיבה לשר ואמרה: "רוח התמיכה והעשייה שלך מלווה אותנו בדיונים ובקידום המהלכים ועל כך תודה". עוד הוסיפה ח"כ רייטן מרום: "כל ההידברות שהייתה כאן הייתה בהסכמה עם רוב ארגוני הנכים לרבות הורים לילדים נכים, כולם מברכים על ההישגים והשינויים. כולנו בעד ותמיד רוצים יותר, מי שיש לו בקשות או הסתייגויות מוזמן להגיע ולהציג אותן בוועדה, אנחנו תמיד פתוחים לשמוע ולהמשיך לפעול למען מי שצריך- גם בהמשך".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים