שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » משרד הבריאות מקדם רפורמה לטיפול מרחוק
קידמה טכנולוגית
במסגרת תכנית שהוקמה כדי לשפר את איכות הטיפול הוירטואלי שניתן במסגרת שירותי בתי החולים בישראל, תוענק תמיכה בסך 300 אלף שקלים לבתי החולים המשתתפים בתכנית
קידמה טכנולוגית רפואית | צילום: everything possible, שאטרסטוק

במסגרת תכנית 'בריאות דיגיטלית' שהוקמה כדי לשפר את איכות הטיפול או השירות שניתן במסגרת שירותי בתי החולים בישראל ולצרף אותם אל הקדמה הטכנולוגית, יעניק משרד הבריאות תמיכה בשיעור של 300 אלף שקל לכל בית חולים ציבורי כללי לצורך פיתוח והפעלה של תכניות למתן שירותי רפואה מרחוק, כאשר במידה ובית חולים יעמיד יותר מתכנית אחת הוא אף יזכה לתמיכה של עד 700 אלף ₪.

ברביעי האחרון פורסמה טיוטת המבחן למעמד בקריטריוני התכנית, כאשר ועדת התמיכות של המשרד תדון בכל בקשה ותשקול את נסיבות העניין מתוך שיקולים מקצועיים שונים המפורטים במסמך.

התכנית אמורה כאמור לשפר ולשדרג את איכות הטיפול הוירטואלי או השירות הדיגיטלי שניתן במסגרת בתי הרפואה בישראל, כאשר מרכיביה של התכנית צריכים להכיל את רכש ציוד הקצה, מערכות הוידיאו והתוכנה תוך הקפדה על העברת נתונים מאובטחת, דו צדדית, בין בית החולים לבין המטופל.

במסגרת התכנית, אף תקודם האפשרות בין השאר להעביר מרשמים בהעברה דיגיטלית באמצעות ממשק לקופות החולים. כמו כן, לרופא ולגורם המטפל מבית החולים תהיה גישה ל'תיק הרפואי' של המטופל, להפעלת אפליקציה לתקשורת עם המטופל, מעקב ואף אבחון מרחוק, מבלי לקיים מפגש פיזי כאשר פעולה כזאת אפשרית.

במידה ויציגו בתי החולים את תכניותיהם, הם יעזרו בתמיכה הכספית כדי להכשיר את הצוותים הרפואיים לפעילויות אלו.

במסגרת הבקשה למענק התמיכה הכספית, בית החולים ידרש להשתתף "השתתפות עצמית" בשווי שלא יפחת מ-10% מעלות הפעילות הנתמכת. כאשר הפעילויות הללו ייכללו בדו"חות הכספיים של בתי החולים.

עוד צוין במסמך, כי התמיכה עבור כל תכנית תחולק בשלבים, כאשר 40% יועברו בית החולים שיעמוד בתנאי מבחן התמיכה בשלב הראשון ובהמשך בשני שלבים נוספים שבכל אחד מהם יועבר 30% מהסכום שנקבע לשם תמיכה בפרויקט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים