שיתוף
תגובות
דעות » תופתעו, אבל החולה מבריאה סוף סוף מהקורונה
עסקים ואנשים
קשה לומר אם כותרות החדשות עשו זאת, או שאכן המדינה הבריאה סוף סוף מהקורונה – אבל מה שבטוח, זה שמשהו טוב עובר על רשות המסים • ויש גם טיפ ששווה לך 5,000 ₪
שטרות כסף | צילום: Inna Reznik, שאטרסטוק

בעולם האונליין, קורה לא פעם שכותרות החדשות מתהפכות. לפעמים, אותה ידיעה שמבשרת על אסון היא גם זו שתשנה את כותרתה תוך שעה ל"נס". אלא שלמרות שמקרים אלו אינם נדירים, הפעם זה כן. שכן נדיר מאוד שאירוע מתגלגל בזירה הכלכלית ומשנה את כיוונו לחלוטין.

היה זה אתמול בבוקר, כשמדורי הכלכלה בישרו על 5,170 עצמאים שנדרשו להחזיר למדינה את מענק הקורונה שקיבלו. כן, שמעתם נכון, להחזיר. "ביום 29/06/2020 נערכה בדיקה חוזרת, ולפי הנתונים המצויים בידינו כעת, נשללה זכאותך למענק בפעימה השנייה כמפורט בנתוני הפעימה. לתשומת ליבך, הסכום ששולם לך עד כה הינו 10,098 ש"ח" , נכתב בהודעה שקיבלה בעלת עסק.

הסיבה להחלטה התמוהה נעוצה בכך, שכידוע, עם כל הכבוד לחדשות ההייטק הישראלי, בכל הנוגע למערכות המחשוב וניהול המידע במשרדי הממשלה מצבנו זהה למדינת עולם שלישי. זו גם הסיבה שדוחות פיננסיים רבים שכבר הוגשו כלל סונכרנו בין הרשויות ועצמאים שביקשו מענקים קיבלו זאת למרות אי-זכאותם. רק אתמול נוכחו פקידי האוצר לגלות את התרמית.

למרות שעל פי דרך הטבע נראה כי המדינה צודקת בבקשתה להחזר, כצפוי, בעלי העסקים זעמו. בכל זאת, הגיע הזמן שפעם אחת הם יקבלו משהו מהמדינה, על אחת כמה וכמה בזמן שהשכירים נהנים מדמי החל"ת.

שעות לאחר מכן אירעה התפנית בעלילה, כאשר רשות המסים הודיעה כי "ב-1,343 מקרים השלילה תישאר על כנה, אך, כפי שהודיעה הרשות, היא לא תפעל בשלב זה לגביית המענק ששולם ביתר". 

היה זה הצעד הראשון של המדינה למען העסקים. אמנם יש למדינה עוד דרך ארוכה כדי ליישר את ההדורים עם העצמאים, אבל מה שבטוח זה שמשהו טוב קורה כאן.

•  •  •

ואם כבר במענקים עסקינן, יש גם מענק שרוב בעלי העסקים זכאים לו – והיא שווה לך 5,000 ₪.

כחלק מההתמודדות עם משבר הקורונה, ובכלל זה הניסיון לשחרר את המשק ולהצעידו בחזרה על המסלול הנכון, הודיע משרד הכלכלה על מענק ייחודי לבעלי עסקים, המבוסס על החזר הוצאות עבור סעיפי הוצאות נקודתיים העשויים להגדיל את הצמיחה בעסק. כצפוי, בין הסעיפים המרכזיים נמצאים גם הוצאות הפרסום ופיתוח אתר אינטרנט מכירתי לעסק, שכן גם במשרד הכלכלה הבינו כי אם יש משהו שיכול להציל את העסקים בתקופה רגישה זו – זה פרסום חכם וממוקד ופיתוח זירת מסחר אונליין לעסק.

גובה המענק הוא 50% מהיקף העסקה ועד ל-5,000 ₪

מי זכאי למענק? רוב בעלי העסקים, ובניגוד למענקים אחרים, זה לוקח פחות מדקה למלא את הטופס. לכן, זה הזמן להתמקד בנושאים דיגיטליים, כגון בניית אתר, קידום האתר בפרסום ממומן, שדרוג המערך הטכנולוגי בעסק ועוד.

איך מקבלים את ההחזר בפועל? על פי משרד הכלכלה יעלה בימים הקרובים לאתר המשרד "טופס דרישת תשלום", באמצעותו יתאפשר להעלות את כל החשבוניות והקבלות על הוצאות לקבלת המענק. שימו לב: החשבוניות עבורן ניתן לקבל החזר, הן רק מתאריך 14.6.2020, כל החשבוניות להוצאות שיש לכם לפני תאריך זה לא כלולים במענק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים