שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » תוצאות הניסוי בתרופת ריספרידון לסכיזופרניה
טבע חושפת
הנתונים מראים כי התרופה מפחיתה את הסיכון להתקף ומגבירה את הסיכון ליציבות קלינית לעומת פלצבו בקרב מטופלים עם סכיזופרניה
הפרעה דו קוטבית, סכיזופרניה | צילום: shutterstock

טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ (NYSE and TASE: TEVA) חשפה במסגרת כנס Psych Congress השנתי שהתקיים בארה"ב, את תוצאות המחקר הקליני השלישי בגרסה חדשה של תרופת ריספרידון (TV-46000/mdc-IRM) בזריקה תת עורית בשחרור מושהה.

הניסוי בחן את השפעת התרופה בקרב מטופלים עם סכיזופרניה, בחלוקה לשלוש קבוצות – האחת קיבלה טיפול אחת לחודש, השניה טיפול אחת לחודשיים ושלישית טיפול בתרופת דמה.

תוצאות הניסוי המלאות מצביעות על כך שהגרסה החדשה של הטיפול, אשר מוענק באמצעות זריקה תת עורית בשחרור מושהה, מאריכה באופן משמעותי את פרק הזמן עד להישנות תסמיני המחלה, ירידה במספר המטופלים החווים תסמינים בשבוע 24 ועלייה משמעותית במספר המטופלים המצליחים לשמור על יציבות לאורך הטיפול. פרופיל הבטיחות של הגרסה החדשה, כפי שהודגם בניסוי זה, תואם את פרופיל הבטיחות הידוע של גרסאות אחרות של ריספרידון.

סכיזופרניה היא הפרעה נפשית כרונית, פרוגרסיבית ומגבילה מאוד, המשפיעה על אופן החשיבה, ההרגשה וההתנהגות. חולים חווים מגוון של תסמינים, אשר עשויים לכלול אשליות, הזיות, דיבור או התנהגות לא מאורגנים ויכולת קוגניטיבית לקויה.

כיום כ-20 מיליון אנשים ברחבי העולם סובלים מסכיזופרניה, ולא אחת סובלים ממוגבלות ניכרת. נכון להיום, כ-70% מהאנשים החיים עם סכיזופרניה אינם מקבלים טיפול מתאים למרות שקיימת אפשרות לטפל במחלה.

"שיעורי הישנות של תסמיני המחלה בקרב אנשים החיים עם סכיזופרניה הם גבוהים מאוד ונעים בין 50% ל-92%", מציין ד"ר ערן הררי, סמנכ"ל בכיר לתרופות מקור במו"פ הגלובלי בטבע. "חיוני בעינינו לספק לחולים ולרופאים אמצעי טיפול שיאפשרו הפחתת הישנות המקרים, כדי לתרום לניהול ולייצוב המחלה לאורך זמן".

עוד ציין ד"ר הררי כי "עם קבלת התרופה לבחינה על ידי ה-FDA, אנו גאים לחלוק את נתוני שלב 3 שלנו בכנס Psych Congress. אנו מחויבים להמשיך ולחקור את מלוא הפוטנציאל של הפורמולה לזריקה התת עורית בשחרור מושהה של ריספרידון לטיפול במחלה המורכבת הזו".

ד"ר ערן הררי | צילום: אורן קאהן
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים