שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » תוקם ועדה לחקר מותו של אהוביה סנדק
הישג
הבקשה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית נהפכה להצעה לסדר. תוקם ועדת משותפת לוועדות חו"ב וביטחון פנים לבחינת התמודדות המשטרה והצבא בכל התופעות שקשורות לנושא
הפגנת הימין על הריגתו של אהוביה סנדק | צילום: ארגון חוננו

מליאת הכנסת הצביעה בעד הפיכת הצעתו של ח"כ איתמר בן גביר בדבר "הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל", להצעה רגילה לסדר.

ע"פ תשובת הממשלה, הוחלט להקים בשבועיים הקרובים ועדה משותפת של ועדת החוץ והביטחון ושל הוועדה לביטחון פנים, שבהם ידון באופן כללי נושא התמודדות המשטרה והצבא בכל התופעות שקשוות במה שמכנים "נוער הגבעות". 40 תמכו כולל רה"מ בנט לעומת 2 שהתנגדו – מנסור עבאס ואימאן ח'טיב יאסין. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתחליט היכן יתקיים המשך הדיון.

ח"כ בן גביר הוסיף: "המטרה בכל ההפגנות האחרונות היא זו ועדת חקירה להריגת נער במדינת ישראל, נכון שה לא נער ערבי אבל זה נער. היום זה מצד כזה ומחר זה מצד אחר, היום זה נער יהודי ומחר זה נער ערבי. במקום שתתקיים החקירה פתאום ראש מח"ש מעבירה הודעה לא לחקור את השוטרים, מה זה אם לא הפקרות ורשלנות פושעת?"

השר עודד פורר השיב בשם שר המשפטים: "מבוקש באופן חריג ביותר להקים ועדת חקריה פרלמנטרית כדי לברר עובדות של אירוע קונקרטי שנמצא עדיין בקירה, ועדיין מטופל במערכת אכיפת החוק באמצעות כלים של חקירה פלילית שאלה הכלים המשמעותיים ביותר שיש לרשות המבצעת. ממצאי החקירה יבחנו ע"י בכירי מערכת אכיפה החוק ואלה צפויים לקבל החלטת מנומקת כמקובל".

חבר הכנסת בן גביר יוזם המהלך בירך על ההחלטה, "יום חשוב מאוד. אמנם רציתי ועדת חקירה פרלמנטרית אבל גם ועדה מיוחדת של הכנסת יכולה לחקור ולבדוק. מודה לאריה דרעי, סמוטריץ', גפני ולוין וגם לניר אורבך ועידית סילמן שפעלו למען הקמת הועדה אצל ח"כ מירב בן ארי שתדון בלב פתוח ונפש חפצה במחדלים והרשלנות".

הציונות הדתית: "הישג לציונות הדתית ולח"כ בן גביר בחקירת מותו של אהוביה סנדק. מהרגע הראשון, כאשר יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' עוכב באלימות בהגיעו לזירת האירוע, עלו שאלות קשות על כוונות לטיוח והשתקת התנהלות השוטרים שגרמה למותו הטראגי של אהוביה סנדק ז"ל".

"פאות וכיפה הן לא סיבה למרדף משטרתי וניגוח כלי רכב שהביא לתוצאות קשות מנשוא. המקרה חייב להחקר והמשטרה תהיה חייבת להפיק לקחים. משטרה מתפקדת צריכה את אמון הציבור והשתקת עבריינות פנימית זו לא אופציה".

"אנו מחזקים את ח"כ בן גביר על דרישתו להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לחקירת מותו של אהוביה סנדק ועל ההסכמה לקיים את הבדיקה בוועדה משותפת של ועדת חוץ וביטחון וביטחון פנים שתוקם לשם כך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים