שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » תושבים הקימו את 'מעלה פולה', המשטרה הרסה
"מגנים על הנגב"
מהמשטרה נמסר: "קיבלנו תלונה על הקמת מבנים לא חוקיים, השוטרים נתנו להם זמן סביר להתפנות באופן עצמאי, ולאחר שלא נשמעו להוראות השוטרים, החלו לפנות אותם מהמקום"
המתיישבים בונים את מעלה פולה | צילום: באדיבות המצלם

תושבים מהנגב ובוגרי ישיבות ההסדר בדרום הקימו הלילה (ד') את נקודת ההתיישבות "מעלה פולה" סמוך לרהט, על אדמות מדינה. כוחות המשטרה נערכו במקום ובשעות הבוקר החל פינוי של הנקודה.

לדברי המארגנים, "מעלה פולה הינה נקודה ראשונה בשרשרת נקודות התיישבות בנגב וזוהי תגובה ציונית לחוסר המשילות והריבונות בנגב אל מול התפשטות הפזורה הבדואית והלבנת הבניה הבלתי- חוקית במרחב על ידי הממשלה".

מנגד, במשטרה הודיעו כי "בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה ע"י רמ"י בגין פלישה טרייה לשטח סמוך לעיר רהט, שוטרי המחוז הדרומי שהגיעו למקום, החלו לסייע לרמ"י בפינוי כמה עשרות בני אדם שהגיעו לשם והציבו מספר מבנים ארעיים באופן בלתי חוקי. השוטרים נתנו להם זמן סביר להתפנות באופן עצמאי מהשטח, ולאחר שלא נשמעו להוראות השוטרים, החלו לפנות אותם מהמקום".

המקימים אמרו כי "מדובר במימוש חזון בן גוריון שאמר 'בנגב נבחן' ועל כן קראו לנקודת ההתיישבות החדשה – 'מעלה פולה' ע״ש פולה בן גוריון ז"ל".

בנקודה החדשה שעלתה הלילה הוקמו מספר מבנים והחלו עבודות תשתית לביסוס נקודת ההתיישבות החדשה. המארגנים טענו כי "הקמת 'מעלה פולה' מתרחשת על רקע הפרסומים כי הממשלה נכנעה שוב לתכתיבי רע"מ לקראת אישור הקמת שלושה יישובים בדואים חדשים ותכנית חומש. על פי הפרסומים בתוכניות ההסדרה החדשות שיאשרו בממשלה אין אכיפה כלפי בניה בלתי-חוקית, אין תוכנית סדורה לצמצום השטח של ההשתלטות הבדואית ובוטל סעיף שימור הקרקעות באמצעות נטיעות קק"ל".

עוד מסרו המקימים: "אנו נמצאים במאבק על המשך המפעל הציוני. כשבמדינת ישראל אסור לטעת עצים ולהקים יישובים ישראלים בשנת 2022 זה אומר שצריך לחזור על הראשונות – לימי החלוצים של חומה ומגדל. אין הבדל בין דגניה ב' או הקמת מעלה פולה. אנחנו נמשיך לעשות ציונות אל מול רוח הפוסט ציונות אותה מובילה הממשלה".

ח"כ איתמר בן גביר הגיע למקום והתעמת עם אחד התושבים הבדואים. על פי חבר הכנסת, נציגי הבדואים הגיעו ואיימו עליו והוא החל לקרוא לעברם: "אנחנו בעלי הבית. זה שלנו. מי שרוצה לחיות כאן בסדר, אבל אנחנו בעלי הבית".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "השתלטות הבדואים בנגב על אדמות מדינה היא תופעה פסולה שחייבת להיפסק והפתרון הוא להקים יותר ויותר מאחזים יהודיים שימנעו זאת ויקבעו עובדה בשטח, היום זו רק ההתחלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים