שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » תושבי הגליל גויסו והופעלו על ידי חיזבאללה
הותר לפרסום
שני החשודים: (55,33) תושב כפר ירכא ותושב כפר ג'דידה, פנו לשני חשודים נוספים האחד בן 56 תושב ירכא וחשוד נוסף בן 40 תושב עכברה על מנת שיסייעו להם בפעילות
הברחת אמל"ח וסמים בגבול לבנון | צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: תושבי הגליל שגויסו והופעלו על ידי חיזבאללה נעצרו לפני כחודש על ידי השב"כ והמשטרה. שניים מהחשודים ניפגשו בטורקיה מספר פעמים, עם מבריחי נשק וסמים לבנונים שפעלו מטעם החיזבאללה. השניים התבקשו לבצע הברחות נשק לתוך שטח מדינת ישראל להקמת תשתית רדומה של פעילי חיזבאללה. כמו כן התבקשו לסייע בחטיפת ישראלים, מתן מידע על יעדים למתקפות טילים ואיתור נקודות מתאימות למעבר והברחה בגבול.

שני החשודים: (55,33) תושב כפר ירכא ותושב כפר ג'דידה, פנו לשני חשודים נוספים האחד בן 56 תושב ירכא וחשוד נוסף בן 40 תושב עכברה על מנת שיסייעו להם בפעילות ויחד עימם ביצעו סיורים בסמוך לגדל הגבול על מנת לאתר נקודות מתאימות לחציה והברחה. ארבעת החשודים נעצרו והועברו לשב"כ להמשך חקירתם. במהלך חקירתם הסגירו נשק תת מקלע מסוג MP5.

חוקרי השב"כ והמשטרה הצליחו בעבודת חקירה מיומנת לגבש תשתית ראייתית כנגד החשודים מהכפר ירכא וג׳דידה מכר בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, מתן שירות לארגון טרור, קשירת קשר, נסיון ליבוא נשק, סחר בנשק, החזקה, נשיאה והובלה.

כנגד החשוד שסייע להם הוא יואשם בעבירות של קשירת קשר לפשע וסחר, החזקה נשיאה והובלה של נשק. הבוקר פרקליטות צפון תגיש נגדם כתבי אישום ובקשות למעצר בבית המשפט המחוזי בנצרת.

כוחות הבטחון בישראל מזהים נסיונות הולכים ומתגברים של גורמי חיזבאלה בהנחיה איראנית המבקשים לגייס ולצייד בני מעוטים תושבי ישראל באמצעים ונשק על מנת לבצע פעילות טרור בשטח מדינת ישראל ולסייע לחיזבאלה במקרה של עימות צבאי.

משטרת ישראל קוראת לאזרחים המקבלים פניות דומות מגורמי טרור לדווח על כך למשטרה, ובכך להימנע ממצב בו ימצאו את עצמם חשודים בשיתוף פעולה עם אותם גורמים.

דובר צה"ל מסר כי בשנה האחרונה מקדם הציר השיעי ניסיונות פיגועים והברחות אמל"ח בתוך שטח ישראל. בתוך כך, הוקם צוות מיוחד של צה״ל, שב"כ, משטרה וגופים נוספים אשר עוסק בסוגיית הברחות אמצעי הלחימה והסמים.

בשנה האחרונה, צה"ל וכוחות הביטחון עסקו בפרשיות במסגרתן נחשף קשר בין צירי הברחות הסמים מלבנון לצירי הברחות אמצעי לחימה, וכן סוכלו הברחות של עשרות אקדחים ועשרות קילוגרמים של סמים. כוחות צה״ל פעלו במאמץ מתמשך לסיכול ושיבוש הברחות ותרמו רבות לשמירה על ביטחון מדינת ישראל.

במסגרת פעולות הצוות המיוחד, נעצרו לאחרונה שני פעילים החשודים בהשתייכות לתשתיות טרור והברחה לטובת פח"ע בחסות חיזבאללה. הפעילים פעלו בהכוונה אישית של חאג׳ חליל חרב, אשר בחודשים האחרונים נחשפה מעורבותו בהברחות הסמים והאמל"ח לשטח מדינת ישראל.

לאחרונה התקיים סבב פגישות בין סוחרי סמים ואמצעי לחימה לבנוניים לבין פעילים ישראליים ופלסטינים בניסיון לקדם פעילות חבלנית עוינת בשטח ישראל. באחת הפגישות ציינו בפניהם כי העומדים מאחורי ההברחה המתוכננת הינם חיזבאללה ואיראן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים