שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » תושבי הצפון חולים יותר וסובלים יותר
מדאיג
ד"ר ארז מדגיש את הסיבה: "התמותה מסוכרת וממחלות כליה גבוהה יותר, יש בעיות כרוניות של עישון, השמנת יתר, סוכרת, מחלות לב וכלי דם"
ד"ר ארז און מהמרכז הרפואי פדה פוריה | צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

ח"כ טטיאנה מזרסקי מיש עתיד חברת ועדת הבריאות בכנסת , הגיעה השבוע לביקור במרכז הרפואי פדה-פוריה. בפגישה הציג  ד"ר ארז און מנהל המרכז הרפואי, את השירותים הרפואיים החדשים שנוספו בשנים האחרונות והדגיש את הפערים הגדולים בשרותי הרפואה בין המרכז לפריפריה.

ד"ר ארז: "לצערנו,  בצפון תוחלת החיים קצרה יותר, התמותה מסוכרת וממחלות כליה גבוהה יותר, יש בעיות כרוניות של עישון, השמנת יתר, סוכרת, מחלות לב וכלי דם. הנתונים הם חד משמעיים ומצביעים על כך שתושבי האזור חולים יותר, וסובלים יותר, ולמרות הנתונים הקשים האלה עדיין המשאבים שמוקצים לנו, פחותים בפער מאד גדול. לכן, אנחנו זקוקים לעזרתכם, חברי הכנסת מהצפון , וחברי ועדת הבריאות, כדי שתפעלו לסגור את הפער הענק הזה ולקדם החלטה שתיצור העדפה מתקנת ותמריץ לפריפריה".

ד"ר און הציג רשימה ארוכה של שירותים רפואיים חדשים שנפתחו במרכז הרפואי פדה-פוריה בשנים האחרונות וציין, "אנחנו מבקשים את העזרה שלך כדי להקים מכון לרפואה גרעינית, אנחנו ביה"ח היחידי (מלבד יוספטל) ללא מכון איזוטופים וזו מציאות מאד קשה שמחייבת אותנו לשלוח חולה לפני ניתוח למיפוי בבי"ח אחר ואז להחזיר אותו לכאן לביצוע הפעולה הנדרשת. אין הצדקה להקשות ככה על המטופלים שלנו". 

בסיור ביקרה ח"כ מזרסקי ביחידת השבץ המוחי, במערך הלב ע"ש מש' קיטנר ומש' דוידאי ובמרכז השיקום לצפון. בסיור במרכז צנתורי המוח לגליל המזרחי, אמר ד"ר און, "מרכז צנתורי המוח שיפתח השבוע, הוא דוגמא מצויינת למהפכה שאנחנו עושים פה. צנתורי מוח לא היה בכל האזור, עכשיו יהיה פה מענה זמין ומציל חיים, לכל תושבי הגליל המזרחי".

לסיכום, אמרה ח"כ מזרסקי, "צמצום הפערים בתחום הבריאות ובמיוחד בפריפריה זהו הנושא ששמתי אותו בראש הפעילות הפרלמנטרית שלי. העבודה בועדת הבריאות ובשדולה לא יכולה להתבסס רק על הנתונים שמציגים בתקשורת ובמשרד הבריאות וחייבים ללמוד מהשטח – גם על הדברים הטובים וגם על המצוקות. במסגרת סבב הביקורים ביקרתי במרכז הרפואי פדה- פוריה, התרשמתי לטובה ממערך הלב ומרכז צנתורי המוח החדש".

"בסיור ביקרנו במחלקות הפנימיות, שניכר שהן צפופות  ויש מקום לתת את הדעת ולהבין איך ניתן לעזור למרכז הרפואי לפתור את מצוקת המקום. אמשיך לפעול  למען תושבי הפריפריה, אמשיך לעבוד למען צמצום הפערים בבריאות כי מגיע לנו טיפול רפואי ראוי בדיוק כמו לתושבי המרכז".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים