שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » תושבי מירון זועמים: עושים עלינו סיבוב
ערב ל"ג בעומר
במהלך השבוע נוכחו לראות תושבי מירון על פתח דלת ביתם נציג מטעם המדינה שהחתים אותם על מסמך התחייבות, ובו איום בקנס בן 5000 שקלים בגין השכרת צימרים לקראת חגיגות הילולת הרשב"י הצפויה בל"ג בעומר • התושבים מבולבלים נוכח ההוראות השונות
ריקודים בחצר ציון הרשב"י במירון | צילום: דוד כהן, שאטרסטוק

בימים האחרונים תושבי מושב מירון אינם יודעים את נפשם. הם מרגישים כי המדינה מהתלת בהם. לאחר שבתחילת השבוע התדפקו על דלתות בתי התושבים במושב מירון נציגי המשטרה כשהם מחתימים את התושבים על מסמך בו הם מתחייבים שלא להשכיר צימרים לקראת ל"ג בעומר תוך שהם מתריעים כי קנס בסך 5000 ₪ יושת על מפירי ההנחיה.

"אלא שכפי הנראה יד ימין אינה יודעת מה יד שמאל רוצה", אומר בכאב ל"בחזית" בעל מתחם צימרים במושב שביקש להישאר בעילום שם. "יומיים לאחר ביקור השוטרים וההנחיה הדרקונית, הונחינו במושב, כי הממשלה נעתרה לפנייתנו וכי תותר השכרת צימרים לקראת ל"ג בעומר, אלא שלא שמענו זאת מאף גורם ממשלתי רשמי נוסף, ומי ייטול על עצמו את הסיכון שבספיגת הקנס בימים בהם ההכנסה החודשים שואפת למינוס?". הוא תוהה.

"מה שקורה זה שהממשלה מצד אחד לא מעוניינת להביא כמויות של אנשים בל"ג בעומר למירון, ולכן סגרו לנו את חדרי האירוח, אולם מהצד השני, הם מסרבים לפצות אותנו בטענה כי עד עתה לא נאסרה השכרת חדרי האירוח והצימרים. הזוי מה שמתרחש כאן", לדבריו, "אין לנו למי לפנות, אף אחד לא סופר אותנו, התושבים".

כזכור, בהודעה רשמית שיצאה מטעם משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות בתחילת השבוע נכתב מפורשות, כי "על פי התקנות, כל הפרה של אחת מהחובות האמורות ובהם שהייה בשטח האסור, השכרת צימר או חדר אירוח בתקופה זו למי שאינו מתגורר במקום, הפעלת תחבורה ציבורית לאזור הר מירון בתקופה האמורה, והדלקה או השתתפות במדורה ברחבי הארץ בתקופה האסורה, תהווה עבירה שעונשה קנס."

במכתב תגובה מטעם התושבים לרה"מ הם מלינים: "בחודשיים האחרונים עברנו תקופה קשה ביותר ופרנסתנו נפגעה קשות, העונה החשובה ביותר במשך כל השנה היא עונת ל"ג בעומר".

"אנו מבקשים כי יותר לנו להשכיר את הצימרים זאת בכפוף לאי מתן גישה לציון שיישאר סגור ומבודד, שכן גם תפילה במירון למרגלות ההר נחשבת כתפילה על ציון הרשב"י".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים