שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "תו ירוק לעסקים בתוך עשרה ימים"
גנץ מציע
כחול לבן: "דורשים לקיים את ישיבת הממשלה ולהפסיק לקיים קמפיין פוליטי על גבם של אזרחי ישראל ולהנשים את הכלכלה בחזרה"
תגיות:
בני גנץ במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

שר הביטחון בני גנץ מתכוון להציג בישיבת הממשלה תוכנית יציאה מהסגר החל מיום שישי שבבסיסה: פתיחה מיידית של טייק אוואי, שירותים 1 על 1, צימרים למשפחות גרעיניות, פתיחת שמורות הטבע, ספורט מקצועי ושיקומי וביטול מגבלת המרחק מהבית.

כמו כן, ידרוש גנץ להתחיל בשבוע הבא במתווה חינוך ולפתוח את מקומות העבודה ללא קבלת קהל ואת המסחר בתו סגול מחמיר. הדרישה המרכזית של גנץ בישיבה- פתיחה בתו ירוק של כלל הענפים למחוסנים ומחלימים מיד עם סיום ההיערכות.

עוד נמסר כי "בכחול לבן דורשים לקיים את ישיבת הממשלה ולהפסיק לקיים קמפיין פוליטי על גבם של אזרחי ישראל ולהנשים את הכלכלה בחזרה". ישיבת הממשלה שהייתה אמורה להתכנס היום בשעה 14:00 נחתה לשעה 18:00, אך אז שוב נדחתה וכרגע לא ידוע מתי תתכנס.

מכחול לבן נמסר אתמול כי "בתום התייעצויות מקצועיות, להלן עיקרי העקרונות שיוצגו להמשך הסגר ואסטרטגיית היציאה, שתיעשה בצורה אחראית, ובהלימה למבצע החיסונים. זאת לאחר קיפאון והיעדר פעולות אקטיביות שהביאו לחוסר אמון בציבור שמסכן את בריאותו".

דרישות כחול לבן: "מבצע ממוקד להגברת שיעור המתחסנים בגילאי אוכלוסיית הסיכון לאור הקיפאון בקצב ההתחסנות שלהם. לקבוע מתווה לפתיחה ירוקה (עם תעודת מחוסן, בדיקה שלילית או תעודת מחלים) שיתמרצו את קצב ההתחסנות. צוות ממשלתי שיפעל לייעול העומס על בתי החולים שיפעל על בסיס נתונים ויכולת לרתום משאבים כגון בתי חולים פרטיים לחיים לצד הקורונה. סגר מלא והרמטי על כלל הערים האדומות".

"על בסיס העקרונות בכוונת גנץ וכחול לבן לדרוש כי החל מיום שישי – הסרת מגבלת ה-1,000 מטר לצד המשך ההגבלות על התקהלויות. החזרת מגזר השירותים 1 על 1, טייק אוואי והצימרים לאירוח משפחות גרעיניות".

"החל מיום א' מתווה לפתיחה הדרגתית ואחראית שתתמרץ התחסנות ותקל באזורים ירוקים: פתיחת מקומות עבודה ללא קבלת קהל. החזרת הספורט המקצועני. פתיחת שמורות הטבע וגנים לאומיים ואתרים ולקבוצות גדולות בתו ירוק. פתיחת החינוך במתווה לגיל הרך".

"מיד עם האפשרות להפעיל תו ירוק: פתיחה של ענפי הכלכלה עבור צרכנים שקיבלו תעודת מתחסן, בדיקה שלילית או מחלימים: מסחר, תיירות ותרבות. בנושא החינוך- המשך פתיחת מערכת החינוך לפי מתווה שיסוכם על ידי משרד החינוך".

"יוצג מתווה לפתיחת נתב"ג בהתאם לנתוני התחלואה והתגברות על המוטציה. גנץ ימשיך לקיים התייעצויות ביחד עם השר אורית פרקש הכהן ויכנס מחר בבוקר את שרי כחול לבן בכדי לסכם את המתווה הסופי", לשון הודעת כחול לבן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים