שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » התיעוד חושף מחסום בגשר המוות במירון
אין ספק
גורמים במשטרה ששוחחו לאחר חשיפת הסרטונים עם בני משפחות ההרוגים טוענים כי המחסום הושם במקום ע"י מאבטחי חסידות תולדות אהרון
האירוע הקשה במירון | צילום: דוברות איחוד הצלה
התיעוד שנחשף |
צילום: מני גירא שוורץ

חמישה וחצי חודשים יעברו הערב יום ה' מאז האסון האזרחי הגדול ביותר מאז קום המדינה, חודשים בהן עלו השערות רבות לגבי הנסיבות שהובילו לאסון, ביניהן ההשערה כי אחד הנוכחים עבר דום לב, אחרים טענו כי היה מחסום בקצה שביל המוות, צוואר בקבוק או עומס חריג.

לאורך כל הדרך טענו במשטרת ישראל כי בשום רגע נתון לא היה מחסום בקצה השביל והתנערו מאחריות לאסון: "הטלת האחריות על משטרת ישראל היא לא נכונה, זה היה אירוע בלתי נמנע" אמרו גורמים במשטרה, "אירוע שבו אנשים נופלים במדרגות זה על זה הוא דבר שאינו נמצא בשליטתנו".

אך סרטונים חדשים שנחשפו היום מעידים כאלף עדים, היה מחסום בקצה שביל המוות, אך גורמים במשטרה ששוחחו לאחר חשיפת הסרטונים עם בני משפחות ההרוגים טוענים כי המחסום הושם במקום ע"י מאבטחי חסידות תולדון אהרון.

ישראל דיסקינד מפורום משפחות הרוגי מירון מסר, "‏ישנם שלושה נק' עיקריות שצריך לשים לב אליהן. א. משום מה לא קיים תיעוד של המקום בזמן האסון שמראה חד משמעית שאין מחסום".

"ב. לא היה אמור להיות שם מחסום אפילו לא לשנייה בשום רגע נתון במהלך האירוע. ג. המשטרה טענה עד עכשיו שלא היה שם מחסום בשום רגע נתון, וכעת מסתבר שהיא לא דייקה בלשונה".

"כל כך כואב לי לומר את זה, אך הסרטון שנחשף מוביל למסקנה אחת ויחידה – לאסון מירון יש אבא ואמא! יש פה אנשים עם דם על הידיים, אנשים שחייבים להניח את המפתחות וללכת הביתה".

בתוך כך, ביום ראשון הקרוב יעידו בפני הוועדה: רמי שמש, מהנדס בטיחות. אלירן מימרן, שוטר שלקח חלק באירוע. עלי שואהנה, מהנדס קונסטרוקציה ושני עדי ראייה לאסון.

ביום שני למחרת יעידו בפני הוועדה: רפ"ק לירז אמנו, ע' ממ"ז צפון. סנ"צ אופיר שמול, מפקד תחנת כנא. נצ"מ ויקטור בוסקילה, קצין אג"מ מחוז צפון ודוד יוסף, מנהל אגף פיקוח בקרה ורמת שירות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. פייק ניוז במיטבו
    שימו לב לשעה שמופיעה בצד ימין למעלה, מדובר ב-45 דקות טרם האסון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים