שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » תיקון חור בלב באמצעות צנתור בוצע בהצלחה
בטכנולוגיה חדישה
הטכנולוגיה החדישה והמתקדמת בעולם לתיקון פגם בלב על ידי תפירתו במהלך צנתור, בוצעה בהצלחה רבה במטופל שאושפז באחרונה במרכז הרפואי העמק
צנתור | צילום: MAD.vertise, שאטרסטוק

הטכנולוגיה החדישה והמתקדמת בעולם לתיקון פגם בלב על ידי תפירתו במהלך צנתור, בוצעה בהצלחה רבה בליבו של מטופל בן 50 שאושפז באחרונה במרכז הרפואי העמק עם אבחנה של אירוע מוחי חריף. בבירור מקיף שעבר נמצא כי האירוע המוחי נגרם בשל פגם במחיצת הלב.

"פגם או חור במחיצת הלב הינו מום שמוכר לנו, הקרדיולוגים. מדובר בפגם אשר אמור להיסגר לאחר הלידה אולם בקרב כ-25% מהאוכלוסייה הוא נשאר פתוח. למרות שאצל רוב המטופלים שלהם נמצא הפגם אין צורך לבצע התערבות רפואית כלשהי, ידוע שאצל מטופלים בגילאים צעירים באופן יחסי, מתחת לגיל 60 על פי המחקרים, נוכחות הפגם בלב, נמצאה בקשר ישיר לאירועים מוחיים", מסביר ד"ר רפאל וולף, מנהל היחידה לקרדיולוגיה התערבותית וחדרי הצנתורים במערך לרפואת הלב במרכז הרפואי העמק.

"במקרה זה, מדובר באדם צעיר בן 50 שבעקבות אירוע מוחי חריף, עבר בירור מקיף שכולל גם הדמייה של הלב באמצעות בדיקת אקו. הבדיקה הדגימה פגם במחיצה הבין עליתית בלב, המוכר בשמו הלועזי כ-PFO . מחקרים רבים שפורסמו עד כה מצביעים על קשר ישיר בין נוכחות פגם מסוג זה לאירועים מוחיים בגילאים הצעירים, כל עוד לא נמצאת סיבה רפואית אחרת ברורה וזו סיבה רפואית להתערבות לסגירת הפגם", מסביר ד"ר וולף.

לדבריו, בדיון של צוות בכיר במערך הקרדיולוגיה הוחלט לבצע את סגירת החור בלבו של המטופל באמצעות טכנולוגיה חדישה שבה למעשה תופרים את הפגם במחיצת הלב, בשונה מפעולות קודמות שבהן מוחדר "סוגר" שנשאר בלב המטופל.

"באחרונה פותחה בעולם טכנולוגיה חדישה שבאמצעותה מבוצעת סגירת הפגם בצנתור על ידי תפר וללא הצורך בהחדרת סוגר שהוא מעין גוף זר ללב. בישראל בוצעו עד כה 5 מקרים מסוג זה בטכנולוגיה החדשה. שמה של הטכנולוגיה NOBELE STITCH ובאמצעותה אנו תופרים ואוטמים את החור. הפעולה מבוצעת בהרדמה מקומית בלבד בגישה דרך וריד והיא מלווה בהתאוששות מהירה", מסביר ד"ר וולף את יתרונות הגישה החדשה.

"לשמחתנו, סגירת הפגם בוצעה בהצלחה רבה על ידי ד"ר וולף, ובסיוע מרחוק של צוות רפואי מארה"ב באמצעות שידור טלוויזיוני", סיפרה ד"ר לימור אילן בושארי, מנהלת המערך לקרדיולוגיה במרכז הרפואי העמק.

"עד כה בוצעה פעולה זו למספר קטן של מטופלים בארץ ואנחנו שמחים להיות בין המרכזים הבודדים בארץ ובעולם שבהם קיימים הטכנולוגיה והידע הרפואי לביצוע פעולות אלו. לשמחתי, המטופל שעבר את ההליך החדש התאושש במהרה ומרגיש מצוין. הוא שוחרר לביתו למחרת הפעולה" סיכם ד"ר וולף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים