שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » תיקונים בתקנות נתוני אשראי
לסייע לציבור הלווים
מרבית ההקלות תיכנסנה לתוקף בתקופה הקרובה, על מנת לסייע לציבור הלווים בתקופת הקורונה
תגיות:
| צילום: Alon Adika, שאטרסטוק

בנק ישראל בשיתוף עם משרד המשפטים הובילו מהלך לקידום תיקונים שונים בתקנות נתוני אשראי תשע"ח-2017 מתוך ראייה של טובת הלקוח במגוון היבטים, והעיקריים שבהם: קיצור התקופה שבמהלכה התראה בגין חזרה של שיק מסיבה של 'אין כיסוי מספיק' תיחשב כמידע שלילי לצורך חיווי אשראי, קידום נושאים שיאפשרו שיפור במתן שירותי הייעוץ הפיננסי ללקוחות, ומתן גמישות להתאמת נוסח כתב ההסכמה של הלקוח לפלטפורמות השונות ובשפה צרכנית בהירה.

התקנות אושרו בוועדת הכלכלה כאשר חלק מן התיקונים ייכנסו לתוקף בתוך שישה חודשים מיום פרסום התקנות ברשומות על מנת לאפשר זמן היערכות.

הממונה על שיתוף בנתוני אשראי, רו"ח אייל חדד: "על רקע הניסיון הנצבר מאז הקמת מערכת נתוני אשראי, לאור הצרכים שעלו מהטיפול בפניות הציבור ומתוך ראיית טובת הלקוחות, קידמנו תיקונים אלו בתקנות נתוני אשראי. לשינויים אלו חשיבות רבה בפרט בתקופה זו".

השינויים בתקנות:

– קיצור משך הזמן לשנה אחת בלבד במסגרתו מוצגת התראה בעת קבלת חיווי אשראי בגין 5 שיקים שסורבו (במקום 3 שנים).
– כתב ההסכמה, שעליו נדרש הלקוח לחתום בפני נותן האשראי כדי שיקבל את דוח האשראי של הלקוח, ינוסח באופן ברור, בשפה הנוחה ללקוח ויהיה נגיש לו.
– במטרה שהנתונים במערכת נתוני האשראי ישקפו את המצב המשפטי של הלקוח באופן מהימן ומדויק יותר, – – נוסף דיווח למערכת נתוני אשראי בדבר 'מתן צו מניעה לתחילת ההגבלה' (לפי סעיף 10א לחוק שיקים ללא כיסוי).
– ללקוח תינתן הזכות לאפשר למיופה כוח בתמורה המייעץ לו לשמור את הנתונים שלו גם לתקופה מתמשכת, וכדי שיוכל לקבל שירותי ייעוץ איכותיים ומתמשכים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים