שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תיק הביטחון, מ"מ ראש הממשלה ושריונים
ההצעה לבנט
בנט ללפיד: אם נשוב לשולחן המו"מ זה כדי לסגור. אין טעם בשיחות סרק" • בכיר בליכוד: "רוטציה לא על השולחן – לאף אחד"
תגיות:
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: אתר הכנסת

הצעה חדשה של הליכוד ליו"ר ימינה נפתלי בנט כוללת הבטחות לשריונים ושורת תפקידים בכירים בממשלה ובכנסת. זאת, לאחר שדחה בינתיים את האפשרות להקמת ממשלת שינוי בראשותו יחד עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ושאר מפלגות השמאל.

ב'וואלה' דווח כי ההצעה כוללת את תפקיד שר הביטחון, ממלא מקום ראש הממשלה, תפקידים נוספים בממשלה ובכנסת לחברי המפלגה ושבעה שריונים ב-40 המקומות הראשונים בתוך הליכוד, אם לא תקום ממשלה ויתקיימו בחירות חמישיות.

בין הליכוד לימינה מתנהלות שיחות באמצעות גורמים שונים, והעמימות עליה שומר יו"ר ימינה, נועדה ככל הנראה לשפר את עמדותיו. ההצעה שהוצעה כעת לבנט חסרה בעיקר את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בנט יכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה, ומספר השריונים בליכוד ירד, אם יתקיימו בחירות.

בליכוד סרבו להתייחס לידיעה. מימינה נמסר בתגובה: "כפי שאמרנו מהרגע הראשון, ימינה מעוניינת בהקמת ממשלה ולא בהצעות דמיוניות לממשלה שאיננה קיימת. עברו כבר עשרה ימים מאז שימינה הורידה את ממשלת השינוי מהפרק, אנחנו עדיין ממתינים לשני הח"כים שנתניהו וסמוטריץ' הבטיחו שיש להם".

ב'ווינט' דווח כי בסביבתם של בנט וח"כ איילת שקד לא הגיבו להצעות של הליכוד, וכפי שבעבר אמרו בימינה כי ממשלת השינוי ירדה מהפרק מבלי לחתום על הסכם עם נתניהו כדי לשמור על מרחב התמרון בכל הזירה הפוליטית – גם הפעם מתקיימות שיחות בערוצים שונים, כשבנט מצדו מעוניין לייצר ממשלה בשיתוף המפלגות החרדיות.

בכיר בליכוד שצוטט ב'ישראל היום' אמר כי "הרעיונות שהיו שנפתלי בנט יהיה ראש ממשלה ראשון – לא רלוונטיים. לא יקום ולא יהיה, לא בר ביצוע. זה לא מעשי. השאלה היא אם נצליח להגיע איתו למשהו שייתן לו מעמד כמספר שתיים בממשלה. לא בטוח שאפשר להגיע לזה. אנחנו מנסים".

לדעתו, בנט "נזכר לרצות" עכשיו את ההצעה שהציע לו נתניהו לפני כשלושה שבועות והוא סירב לה. כזכור, ההצעה כללה רוטציה לשנה ושמונה שריונים ב־40 המקומות הראשונים במפלגה. לדברי אותו בכיר, ההצעה הזו, כאמור, אינה רלוונטית. "נתניהו לא ייתן רוטציה. במציאות הציבורית של היום זה לא עובד, במיוחד אחרי שבנט שבר לצד השני", הוא מנמק את הסירוב ואת הטעות הטקטית של בנט במשא ומתן, "זה לא עובד ככה, אתה לא יכול לנסות להשיג בצד השני, ואז לחזור אלינו ולקבל את מה שהצענו קודם. זה בלתי אפשרי. כשההצעה הזאת הועלתה היו לא מעט מתנגדים לה. לא ייתכן שאדם עם שישה מנדטים דה־פקטו יקבל ראשות ממשלה, זה לא ייתכן".

ועדיין, הצוהר לא נסגר לגמרי: "אם נסגור עם בנט מהר, יש לנו סיכוי טוב להרכיב ממשלה, או שגדעון יבוא או שיבואו אנשים שלו. הם יודעים שאין להם קיום בבחירות. אני מאמין שרגע לפני שנמחקים – כל אחד יבוא, אבל אף אחד לא יבוא אם לא נסגור עם בנט".

בנוגע לאפשרות של בחירות חמישיות, אמר הבכיר בליכוד: "אני לא חושב שזה הולך לשם. או שבנט יחבור שוב לצד השני, או שברגע האחרון כדי למנוע בחירות, אנשים יירדו מהעצים ויגיעו להסדר נורמלי".

ב'כאן חדשות' דווח כי בד בבד העביר בנט ליאיר לפיד מסר ולפיו אם ישוב לשולחן המשא ומתן זה ״כדי לסגור״, לדברי בנט, שהוסיף גם כי ״אין טעם בשיחות סרק״. זאת הסיבה שבגללה ימינה לא תשתתף מחר בשיחות המשא ומתן שיתקיימו בין יש עתיד והסיעות החברות בגוש מתנגדי נתניהו.

ח״כ אביר קארה מימינה מוביל באחרונה קמפיין משמעותי לחזרה למתווה הקמת ממשלת שינוי. קארה משכנע ח״כים ופעילים במפלגה שיסכימו לתמוך בהקמת ממשלה עם גוש מתנגדי נתניהו. גורם שבקי בפרטים אמר שרוב מוחלט של חברי ימינה יתנו גיבוי לבנט אם יחליט להקים ממשלה עם לפיד. בימינה הנחו הערב פעילים במפלגה התומכים בהקמת ממשלת שינוי שלא להתראיין בתקשורת ולא לדבר עם אף אחד בלי אישורים.

מיש עתיד נמסר מוקדם יותר: "חידוש המו"מ להרכבת ממשלת אחדות ישראלית. מחר בבוקר יחדש צוות המו"מ של יש עתיד את הפגישות עם צוותי המפלגות השונות. הפגישות יתקיימו בכפר המכביה. עדכונים יצאו בהתאם להתקדמות במו"מ".

במסגרת המחויבות לעשות כל מאמץ להקמת "ממשלת שינוי", התקיימה פגישתה של יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד. "צוותי המו״מ של הצדדים יפגשו בימים הקרובים לדון בפרטים", נמסר. בהמשך התקיימה פגישתה של יו"ר כחול לבן, בני גנץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

מהליכוד נמסר מוקדם יותר כי "הממשלה הבאה תידרש להתמודד עם אתגרים אדירים מבית ומחוץ – חמאס, איראן, לחצים בינלאומיים לעקירת יישובים, הגנה על חיילינו ומפקדינו מפני בית הדין הבינלאומי בהאג ועצירת ההתפרעויות בתוך גבולות הארץ".

"רק ממשלת ימין בראשות ראש הממשלה נתניהו תוכל להתמודד בהצלחה עם מכלול האתגרים הללו — ולא ממשלת שמאל שתלויה ברשימה המשותפת ושבקבינט הביטחוני שלה יושבים ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ומירב מיכאלי".

"ישנם פוליטיקאים שמדברים ימין ועושים שמאל. בעוד הם מפרסמים פוסטים ומאמרים לכאורה ״ימניים״ והפוכים מהמציאות, הם ממשיכים לפזול שמאלה. גם אחרי ההתקפות הרצחניות של החמאס, ההתפרעויות האלימות בתוך ישראל, וחידוש הדיבורים על מדינה פלסטינית שתהיה חמאסטן ענקית, הם ממשיכים לפעול להקמת ממשלה שתהיה תלויה במשותפת ובמפלגות השמאל של לפיד, מרצ והעבודה. הגיע הזמן שהם יודיעו בבירור שהם לא יצטרפו לממשלה כזאת, ושהם יצטרפו לממשלת ימין בראשות נתניהו".

"ראש הממשלה נתניהו הוציא את ישראל מהקורונה ראשונה בעולם, הנהיג מערכה שהנחיתה על חמאס מכות קשות שהחזירו אותו עשור אחורה, גייס תמיכה בינלאומית רחבה שאיפשרה לצה״ל להשלים את המשימה, ועצר את ההתפרעויות בתוך הארץ על ידי גיוס פלוגות מג״ב והכנסת השב״כ לפעולה".

"זהו כל ההבדל בין מנהיגות שפועלת בנחישות, באחריות ובהצלחה ברמה הלאומית והבינלאומית לבין פוליטיקאים שעסוקים בלצייץ ולכתוב מאמרים", לשון הודעת הליכוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים