שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » "מחיר למשתכן תישאר לתקופה הקרובה"
מנכ"ל רמ"י
מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל: "עובדים על פיילוט עם חברת רפא"ל של ניתוח תמונות לווין ברמה של 20-30 סנטימטר שיאפשרו לראות בנייה בלתי חוקית ופלישות לקרקעות"
יעקב קוינט | צילום: ועידת הנדל"ן הלאומית של מקור ראשון

מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל החדש, יעקב קוינט, שנכנס לתפקידו לאחרונה התראיין לריקי ממן בוועידת מקור ראשון לנדל"ן והתייחס לעלייה במחירי הדיור, תכנית מחיר למשתכן, פינוי מפרץ חיפה והמלחמה בהפרות הבנייה.

השפעת המשבר הפוליטי: "אנחנו אחרי שנתיים של בחירות חוזרות ונשנות וממשלה לא יציבה. נורא קשה לכנס שרים ולהעביר חקיקה. הממשלה די משותקת. המשק משווע להחלטות כלכליות משמעותיות. אחרי שתקום ממשלה ניתן יהיה להחזיר את המערכת למסלולה ולהרגיע את הביקושים כמו שאנו רואים אותם".

העלייה במחירי הדירות: "אני לא יודע להעריך את המגמות בנושא העלייה במחירי הדירות. זה מורכב מהרבה שחקנים. אני חושב שהתוכניות הקודמות של מחיר למשתכן ומחיר מופחת הן תוכניות נכונות שהצליחו לספק דיור במחיר הגון לזוגות צעירים. אחת הסיבות שהמחירים עולים זה בגלל שהתוכניות הללו נדחקו הצידה".

הביקורת על תכנית מחיר למשתכן: "5-4 ממשלות מדברות על ירידת מחיר הדיור. אפשר לדייק את התכנית, שום דבר לא מושלם. תמיד צריך לשאוף ולדייק את זה יותר לצד תוכניות נוספות. ברור שהפתרון הבסיסי הוא להגדיל את ההיצע. מאמין שהיא תישאר איתנו בתקופה הקרובה לתת מענה לזוגות צעירים נוספים".

העיכוב במהלך פינוי מפרץ חיפה: "לא פשוט להגיע לשלב של שיווק יחידות דיור אם בגלל מתנגדים כגון ארגונים ירוקים או רשויות מקומיות והליכים משפטיים. המחלוקת היא יותר מחלוקת תזרימית האם רמ"י יכולה לממן את זה כי אנו נדרש להזרים שלושה מיליארד שקל, 600-500 מיליון שקלים מדי שנה, ולא בטוח שזה מה שאנחנו צריכים לעשות, במקום לקדם פרויקטים שרמת ההיתכנות שלהם גבוהה יותר".

המאבק בהפרות בנייה: "אנחנו עובדים על פיילוט עם חברת רפא"ל של ניתוח תמונות לווין ברמה של 20-30 סנטימטר שיאפשרו לראות בנייה בלתי חוקית ופלישות לקרקעות. החוק נותן אפשרות לטפל בפלישות טריות וחשוב להגיע אליהם בזמן קצר. אנו גם בוחנים לייצר מסלול של הסדרה בדברים יותר מינוריים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים