שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » תכנית עזיבה מרצון בכפוף לחבילת סיוע
הסכם סודן
"מענקי עזיבה והכשרה": במסגרת הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסודן גיבשו המדינות מתווה שיאפשר חזרת פליטים מסודן השוהים בישראל בחזרה לארצם במסגרת "עזיבה מרצון"
דגלי ישראל וסודן | צילום: Maksym Kapliuk, שאטרסטוק

בסוף השבוע הודיעו ישראל וסודאן על הסכם לנרמול היחסים בין המדינות, במסגרת המאמצים לכונן 'מזרח תיכון חדש' שמובילה ארצות הברית בראשות הנשיא טראמפ.

כעת נחשף, כי במסגרת ההסכם בין המדינות גובש מתווה עקרוני שיאפשר לישראל להילחם בהגירה הלא חוקית אליה של פליטים ולהחזיר לארץ מוצאם את השוהים הבלתי חוקיים שהגיעו לישראל בשנים האחרונות, לאחר שנמלטו מהמדינה בשל המלחמות העקבות מדם והמאבקים הפנימיים שניהלה המדינה.

לפי הדיווח, תכנית העזיבה שגיבשה הממשלה מבוססת על 3 עקרונות ושלבים, שהנחת היסוד שלהם היא ההבנה כי לא ניתן 'לגרש' מישראל בכח את מי שאינו מעוניין בכך ומסרב לחזור לארץ מוצאו. על פי המתווה, מי שייבחר לעזוב מרצון יקבל 'מענק עזיבה' של אלפי דולרים, לצד מענק הכשרה במקצועות רווחיים עוד בטרם העזיבה.

בהבנות שגיבשו המדינות נטלו על עצמם ממשלת סודאן ונציבות האו"ם לפליטים את האחריות והערבות לשלומם וביטחונם של הפליטים שיחזרו לארץ מוצאם.

לפי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, בישראל שוהים כיום כ-6,285 פליטים מסודאן. התכנית להחזרתם לארץ מוצאם מתבססת על מספר פעימות, כאשר בכל שלב יועברו כמה מאות מסתננים לארצם והשלב שלאחר מכן ייצא לפועל לאחר שיוכח כי אלו אכן נקלטו במדינה וחזרתם עברה בשלום.

כזכור, זמן קצר לפני כניסת השבת שוחח ראש הממשלה עם ראש ממשלת סודאן בתיווך אמריקני והודיעו על הצטרפותה של סודן ל"הסכמי אברהם" שנחתמו עם האמירויות. במוצ"ש כינס רה"מ מסיבת עיתונאים והרחיב על משמעויות ההסכם בתחום הכלכלה, הסייבר ומשק המים ועוד.

שר הביטחון בני גנץ אמר, כי "כל הסכם עם מדינה נוספת באזורנו מקדם אותנו ליצירת מזרח תיכון יציב ובטוח מבעבר. אני מודה לממשל האמריקאי בראשות הנשיא טראמפ על פועלו הרב להשגת הסכמים אלו, ומאמין שמדינות נוספות יצטרפו בקרוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים