שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » תכשיר טאפיקס חוסם את וריאנט הדלתא
100% יעילות
חברת נאסוס פארמה מפרסמת נתונים המדגימים את היעילות של תרסיס האף טאפיקס בניסוי מעבדה, כנגד וריאנט הדלתא המדבק של וירוס הקורונה
תרסיס לאף נגד קורונה | צילום: Anna Tryhub, שאטרסטוק

חברת נאסוס פארמה, חברת ביו-פארמה פרטית, המתמחה בפיתוח תכשירים המבוססים על צורת מתן ההופכת אבקה לתרסיס דרך אפי (PBI) בכדי לתת מענה למצבים רפואיים מורכבים, שיתפה לאחרונה נתונים ממחקר שנערך בשיתוף פעולה עם המעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, היושבת במרכז הרפואי שיבא- תל השומר.

המחקר מדגים כי שכבת הג'ל המופקת כתוצאה מהשימוש באבקת הספריי טאפיקס, לאחר חשיפה למנה של תאי הדבקה של הוירוס, חסמה באופן יעיל 100% משני הוריאנטים החדשים והמדבקים ביותר של זן הדלתא (SARS-CoV-2 virus Delta), זאת, בנוסף להודעה לאחרונה על יעילותו של טאפיקס בתנאים זהים כנגד שני וריאנטים נוספים, אלפא (בריטי) וביתא (דרום אפריקאי), כפי שהודגם ע"י בדיקות PCR, של תאים שהודגרו בחסינות של טאפיקס עם תאים של הוירוס.

וריאנט הדלתא הינו הוריאנט הדומיננטי כעת בשרשרת ההדבקה של נגיף הקורונה, בלמעלה מ-100 מדינות בעולם. הוא נמצא כמדבק יותר באופן משמעותי, מועבר בשלב מוקדם יותר של המחלה, ומשתכפל מהר יותר. העומס הנגיפי שנמצא בחולה עם זן דלתא גבוה ב-1000 יותר מהזנים הראשונים שזוהו עם פרוץ המגיפה.

"תוצאות חשובות אלו עומדות בקנה אחד גם עם מחקרים קודמים שבוצעו עם אבקת הספריי טאפיקס, כאשר 99.99% מנגיפי הקורונה נחסמו ע"י טאפיקס2, 100% חסימה של וריאנטים אלפא וביתא כמו גם וירוסים אחרים הידועים כגורמים לזיהום בדרכי הנשימה העליונות.

חשוב גם לציין כי תוצאות אלו עומדות בהתאמה גם עם הניסיון הקליני של טאפיקס, אשר הראה הפחתה בסיכון לחלות בקורונה ב-78% בעת אירוע הפצה המוני של הנגיף. תוצאות עקביות אלה, על פני זנים שונים של נגיפים, מוכיחות פעילות משמעותית, לא ספציפית, של המוצר, כנגד וירוסים שונים העוברים דרך דרכי הנשימה" אמרה דר' דליה מגידו, מנכ"ל נאסוס פארמה. "תוצאות המחקר שוב מאשרות את הוורסטיליות של הטכנולוגיה שלנו כנגד וירוסים נשימתיים שונים, כולל וירוס הקורונה והווריאנטים החדשים שלו, וכמובן את החשיבות של טאפיקס כרובד הגנה נוסף מפני זיהום".

אודי גלבוע, יו"ר דירקטוריון נאסוס פארמה מוסיף, "כאשר וריאנטים חדשים גורמים לעלייה מחודשת של תחלואה והידבקויות ברחבי העולם – עולה שוב הצורך הדחוף בפתרונות המאפשרים חידוש הפעילות הכלכלית והחברתית בבטחה. הדינמיקה המשתנה של הוירוס והמשך הופעתן של מוטציות נוספות, מהווה אתגר לבריאות הציבור. הנתונים החדשים שלנו מוכיחים כי טאפיקס יכול לסייע במניעת התפשטות גרסאות חדשות אלה, בנוסף לכל אמצעי ההגנה המומלצים האחרים (מסיכה, שמירת מרחק וכד'). עם השימוש הגובר בעולם בטאפיקס, למדנו עד כמה חשובה שכבת הגנה נוספת בסיוע לחזרה למציאות נורמלית ובטוחה יותר".

טאפיקס, פותח בכדי לייצר מיקרו-סביבה חומצית בחלל האף, אשר הוכחה כמונעת כניסה של וירוסים לתאי האף ולהדבקתם. כבר ידוע ומבוסס כי האף הוא פתח הכניסה הראשי של וירוסים טיפתיים הנישאים באויר, כולל וירוס הקורונה, אל תוך הגוף. אבקת טאפיקס, יוצרת שכבת ייחודית דקה של ג'ל חומצי מעל רירית האף, למשך 5 שעות, מגינה באופן ניכר על תאי האף מוירוסים הנשאפים, תוך מתן הגנה מכנית וכימית כאחד. מנגנון פעולה זה הופך את טאפיקס לאמצעי הגנה חדשני וחשוב, בנוסף לאמצעי ההגנה הרבים, שננקטים כיום למניעת התפשטות נוספת של הוריאנטים החדשים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים