שיתוף
תגובות
דעות » תלמדי להתמסר לטובתך העליונה
רגע לנפש
יש לנו קשיים שמלווים אותנו לאורך השנים אך עלינו לדעת שהם נועדו להצמיח אותנו • התבוננות כזו מצריכה מידה גדולה של אמונה בה' והתמסרות להבנה שהכל מסודר לטובתנו
תפילה | צילום: KieferPix, שאטרסטוק

מן הסתם כתבתי לא פעם אחת ולא פעמיים על הנושא, אך מצאתי שכל פעם מחדש יש מה לחדד בו ויש מה ללמוד. ובכלל, אומרים שעבודת הנפש משולה לבניית בניין ללא מלט. אבן על אבן כאשר אין חומר חזק שידביק את הלבנים אלו לאלו. הנפש היא דבר עדין ורגיש וכך גם ההתייחסות אליה. לכן כל דבר יכול לגרום לאבן ליפול או לזוז ולכן צריכים תחזוקה שוטפת על מנת להחזיק את המבנה.

בחיים תמיד יבוא לנו קושי. זה יכול להיות קושי אישי פנימי, זה יכול להיות קושי בבית, מול בעל או ילד מסוים, קושי בעבודה, בפרנסה, בקשר מול הורים או אחים, מול חברות, חמות. אולי אפילו מול מוכר בחנות או אדם חיצוני שהסב לנו עוגמת נפש. קשיים אינם חסרים בעולם. יש פעמים שאין לנו את היכולת או השליטה בסיטואציה, ותיקון המעשה אינו עובר תחת ידינו. מצבים כאלו דורשים מאתנו עלייה בדרגה של אמונה.

לכל אדם ואדם יש כוח פנימי שמוביל אותו. שימו לב שיש לכן תכונה מסוימת, או התנהגות נרכשת, שמובילה אתכן מאז שאתן מכירות את עצמכן. יש אישה שתצטרך להתמודד בכל פעם מחדש מול מידת הקנאה, או הכעס. ייתכן שהיא זוכרת את עצמה כך מאז ומעולם וייתכן והיא עושה עבודת המידות מדהימה וכולם אומרים שהיא השתנתה וכבר מזמן אינה כזו. אך אף על פי כן, מידת הכעס תהיה שרויה בתוך תוכה וההתמודדות תצוץ פעם אחר פעם. גם אם היא מצליחה לרכך, להפחית, יש לה שם התמודדות. אין אפשרות שבה היא מיגרה במאה אחוז את התופעה והיא הלכה כלא היתה. היא יכולה עד סוף ימיה להיות ברוגע ובשמחה, אך אין זה אומר שלא יהיו לה התמודדויות. עלינו לזכור כי נקודות הקושי נועדו להצמיח אותנו. מה הכוונה? בכל פעם שמישהי עובדת עוד קצת על נקודת קושי שלה, היא עולה גבוה יותר וכך בפעם הבאה שנפגשת עם אותה נקודת קושי, היא תיראה שונה. הכעס או הקנאה יהיו ברמה נמוכה יותר מהפעם הקודמת.

באותה מידה יש גם תכונה טובה שחזקה בנו. אחת טובה מאוד בהקשבה, שניה טובה מאוד בנתינה ללא רצון לקבל בתמורה. כל אחת צריכה לדעת מהן תכונות המהות החזקות שלה.

ומדוע? כי רק חיבור של הכוח הפנימי שלנו, יחד עם אמונה בה', יעזור לנו לנצח כל סיטואציה או כל התמודדות מול אדם אחר. נחזור רגע לפסקה השניה, בה כתבתי שהתמודדות עם מצבים, דורשת מאתנו עלייה בדרגה של אמונה. ומדוע? כי הרי אם נאמין בלב שלם, שכל מה שקורה לנו בחיים, כל קושי, כל אתגר וכל כאב, נועדו לנו מאת בורא עולם, יש לנו כאן עבודה שהיא שלנו בלבד. שום דבר לא היה קורה, לו לא היו מכריזין על כך מלמעלה. אז אם זה נועד עבורי ואם זה הגיע לי, זה בוודאות לטובתי העליונה, אז מדוע איני שמחה? דרגת אמונה גבוהה, היא אמון. אמון בסיטואציה, אמון במעשה שקורה, אמון שכל דבר שקורה בחיים, הוא לטובתי העליונה. קושי מגיע כאשר אנחנו שוכחות לשים גבולות לכאב. יש סיטואציה? נכון. אך אם נלמד להגיד לעצמנו שאנחנו מניחות את הסיטואציה בצד, נותנות לשותף שלנו, בורא עולם, לעשות עבורנו את המלאכה, נתמסר רק למחשבה ולידיעה שהכל קורה לטובתנו העליונה. באופן הזה נפנה דרך לדברים טובים לבוא עד אלינו, לסדר לנו את החיים ולהסתדר הכי טוב שאפשר. כרגיל, זו עבודה, אם כי משתלמת לאין ערוך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים