שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » תלמידי ישיבות מחו"ל יוכלו לשוב ללמוד בישראל
מעקב 'בחזית'
לקראת חג הפסח חזרו לביתם תלמידי ישיבות המתגוררים בחו"ל ולומדים בישראל, אלא שמאז נאסר עליהם לשוב ארצה • השבוע בישר משרד הפנים על מתווה שיסדיר את העניין
אברך חרדי בביקורת דרכונים בנתב"ג | צילום: Abihatsira Issac, שאטרסטוק

הלחץ התקשורתי עבד: אחרי סיקור מקיף ועקבי ב'בחזית', כמו גם בכלי תקשורת נוספים, הודיע אתמול משרד הפנים כי לאחר בחינת העניין ובהמשך לתיאום עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, החליט השר אריה דרעי וצוותו המקצועי לאשר מחדש לקראת שנה"ל תשפ"א, כניסה ארצה לתלמידי ישיבות המתגוררים בחו"ל ולומדים בישראל.

כזכור, דיווח 'בחזית' כי כבר לפני חודשיים אושר מתווה כניסה ארצה לתלמידי ישיבות, מתווה שכבר עבר את אישור המל"ל ויתר הגורמים המקצועיים, אלא שכעבור יומיים באופן מפתיע וללא כל הסבר, הודיע שר הפנים אריה דרעי במכתב שנשלח לראשי הישיבות, כי הוא חוזר בו מההבנות וכי רק אברכים נשואים בלבד יוכלו לשוב ארצה למסגרת לימודית.

הזעם כלפי דרעי בקרב חוגים מסוימים היה כה גדול, עד כי הוא הואשם באפליה לרעה של תלמידי ישיבות שכניסתם ארצה אסורה, לעומת סטודנטים חילונים שכניסתם ארצה אושרה.

לאחר דיונים שנערכו בין גורמי המקצוע ברשות האוכלוסין וההגירה, משרד הבריאות ומשרד החוץ, נקבע כי תאושר כניסת בחורי ישיבות מחו"ל לבידוד קבוצתי של עד שישה תלמידים במתחם ובכפוף לעמידה בדרישות הבידוד כפי שקבע משרד הבריאות.

יצוין, כי האישור מתייחס לתלמידי ישיבות, תלמידי מסע, תלמידות אולפנה, תלמידות סמינריונים, תלמידי נעל״ה, תלמידי בתי ספר תיכוניים ותלמידי מכינות. תנאי הסף של האישור דורש להטיל את האחריות המלאה על שמירת הנחיות הבידוד על ראש המוסד הלימודי.

החלטה זו מתווספת לרשימת החלטות שמטרתן להקל על מדיניות הכניסה לישראל בתקופה זו, כאשר בין היתר מדובר בהקלות לכניסה לארץ לצורך השתתפות באירועים מיוחדים כמו חתונות, בר מצווה ועוד.

השר דרעי אמר עם קבלת ההחלטה: "אנו עושים מאמצים גדולים לשמור על שגרה תחת מגבלות הקורונה וכל החלטה שמתקבלת, נעשית לאחר דיונים רבים, בכובד ראש מתוך רצון לאפשר חיי שגרה לצד שמירה על הנחיות קפדניות של משרד הבריאות". דרעי הוסיף וציין: "חשוב לנו לנהוג בזהירות רבה כדי למנוע את התפשטות הנגיף, לצד רצון לאפשר חיים נורמליים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים