שיתוף
תגובות
חדשות » תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן הי"ד נרצח בפיגוע ירי סמוך לחומש
חודש של דמים
מחבלים ירו לעבר רכב בכניסה ליישוב חומש שבו שהו תלמידי ישיבה. אחד הפצועים, אביה אנטמן, שחזר: "יצאנו מחומש ופתאום שמענו צרור יריות, צעקתי לנהג שייסע מהר"
תגיות:
יהודה דימטמן הי"ד | צילום: באדיבות המצלם

שוב אירוע טראגי הערב ביהודה ושומרון. תלמיד הישיבה שנרצח, בפיגוע הירי הנפשע הלילה סמוך לחומש הוא הצעיר: יהודה דימנטמן הי"ד נשוי ואב לילד. תושב שבי שומרון תלמיד ישיבת חומש שבשומרון.

עוד 2 נפצעו קל בפיגוע ירי הערב סמוך ליישוב חומש. מפרטי הפיגוע עולה כי שני מחבלים ירו ממארב על רכב ובו שלושה תלמידי ישיבה שנסעו מחומש לשבי שומרון. המחבלים ארבו להם בשיחים כשיצבאו מהישיבה, ירו על רכבם שלושה צרורות ואחד הפצועים הזעיק את הכוחות. צה"ל סגר את המרחב ופתח במרדף אחר היורים. בארגון הטרור חמאס בירכו על הפיגוע, אך לא קיבלו עליו אחריות.

אחד הפצועים, אביה אנטמן, שחזר: "יצאנו מחומש ופתאום שמענו צרור יריות, צעקתי לנהג שייסע מהר". צה"ל ממשיך במרדף אחר המחבלים, ושלושה גדודים ויחידות מיוחדות הוקפצו לאזור הפיגוע. עוד סיפר אנטמן כי "יצאנו מחומש וכשבאנו לפנות שמאלה פתאום שמענו צרור יריות. הרגשתי מכה חזקה ביד שמאל וצעקתי לנהג שייסע מהר. מישהו צעק מאחוריי באוטו שהוא נפגע בצוואר. התקשרנו לכוחות בדרך. כל האוויר מהגלגלים יצא".

אנטמן ספד לחברו שנרצח בפיגוע: "הבחור שנהרג חבר שלי. הוא היה בחור ממש טוב. הוא היה בחור ממש מתוק ומאיר פנים לכל מי שרצה לדבר איתו. הוא היה נשוי עם ילד שגר בשבי שומרון, חבר טוב מאוד שלי. יצא לנו לדבר הרבה. בחור שכיף להיות חבר שלו. לא חששנו מאירוע ירי, לא חשבנו שזה יקרה, קשה לי להאמין שהוא כבר לא אתנו", המשיך אנטמן. "בדיוק בשיחה האחרונה שלנו היום הוא בא אליי כולו מאושר ואמר: 'היום ניצחתי'. שאלתי מה קרה והוא ענה שאשתו ביקשה שישמור על הילד. הוא אמר שהוא שמח שנשאר עם הילד".

מיד לאחר הירי שהיה כאמור בנסיעה בסמוך ליישוב חומש המשיך הרכב ובו הפצועים לנסוע לעבר השער האחורי של היישוב שבי שומרון שם חברו לרכב חובשים ופראמדיקים שהחלו להעניק סיוע רפואילפצוע אחד במצב בינוני ופצוע אחד במצב קל. כאשר את מותו של הנרצח קבעו במקום.

חובשי רפואת חירום במד"א אריה אלטר ויוסף דסקל סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הרכב בסמוך לשער האחורי של הישוב. במושב האחורי ישב צעיר בשנות ה 20 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו. בסיוע כוח רפואה של צה"ל הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו. נהג הרכב ונוסע נוסף היו בהכרה מלאה והתהלכו במקום כשהם סובלים מפציעות קלות משברי הזכוכיות. הענקנו להם טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם מוגדר קל".

גיל ביסמוט מפקד זק״א מחוז ש״י: "כשהגענו למקום הבחנו ברכב פרטי עם סימני ירי רבים, בסמוך טיפלו כוחות צה״ל ב3 צעירים כבני 20 כשאחד מהם מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית, לצערי צוותי מד״א וצה״ל נאלצו לאשר את מותו. שני הפצועים הנוספים פונו במצב קל לביה"ח. מתנדבי זק"א מחוז ש"י מטפלים בכבוד המת ובאיסוף הממצאים בזירת הפיגוע הקשה".

מבית החולים מאיר נמסר כי למרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית הגיעו 2 פצועים בשנות העשרים לחייהם. אחד הפצועים עם פגיעה ביד ומצבו מוגדר קל והשני עם פגיעת חזה ומצבו מוגדר בינוני. הם הוכנסו לחדר הלם וכעת עוברים בדיקות וטיפול רפואי.

ד"ר אורי יסלוביץ, מנהל יחידת הטראומה במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית אמר לאחר ההגעת הפצועים: "לאחר שעברו בדיקות הדמייה וקיבלו טיפול ראשוני בחדר ההלם, שני הפצועים שהובהלו למיון מרכז רפואי מאיר מוגדרים כעת במצב קל. האחד סובל מפציעת רסיסים שטחית בגפה העליונה והשני בחזה. ככל הנראה שניהם ישוחררו בשעות הקרובות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים