שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תמנו-שטה ביטלה את הטקס לעולי אתיופיה
בגלל נתניהו
שרת העלייה עדכנה היא מבטלת את הטקס לקבלת פני עולים חדשים מאתיופיה, זאת בעקבות מחלוקת שפרצה בין מפלגות כחול לבן והליכוד בנושא
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: קובי גדעון, לע"מ

טקס קבלת הפנים שהיה אמור להתקיים מחר (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון לכבוד העולים האחרונים מאתיופיה – בוטל. בטקס היה אמור להשתתף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. שרת העלייה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו שטה, אמרה: "לא אתן לרגב ולנתניהו לעשות קרקס פוליטי על גב העולים החדשים – מבטלת את הטקס אדאג לקבלת פנים צנועה".

לדבריה, "הליכוד שכח ציונות וממלכתיות מהן, ומחרב כל חלקה טובה ובעיקר קבלת פני עולים שהמתינו שנים ארוכות רק בשם פוליטיקה זולה וקישוש קולות יוצאי אתיופיה. אקבל את אחינו ואחיותנו בחום ובאהבה ואדאג שלא רגב ולא נתניהו יעשו מהם ניצבים בקרקס הפוליטי שלכם".

מלשכת גנץ נמסר כי "עקב הזיהום הפוליטי של נתניהו – שר הביטחון גנץ החליט לבטל את השתתפותו בטקס קבלת הפנים החגיגי לכבוד הגעתם של 300 העולים האחרונים מאתיופיה במסגרת מבצע 'צור ישראל' המתכונן למחר".

על פי ההודעה, גנץ אמר הבוקר לשרה תמנו שטה כי "מבצע העלאת העולים שהיא מובילה בהצלחה, על אף הערמת הקשיים על ידי נתניהו, הוא אקט ציוני חשוב שאסור להפוך אותו לקרקס פוליטי כפי שנתניהו ביקש לעשות באמצעות שליחתו- רגב".

עוד סיכמו גנץ ותמנו שטה כי "הבאת יתר הממתינים הנוספים מאתיופיה תהיה חלק מדרישות כחול לבן לכל ממשלה עתידית". גנץ אמר לשרה שטה כי אין לו ספק שהיא תקבל את העולים המגיעים באופן מרגש, חם ומקצועי כפי שהם ראויים לו.

מטעם היועץ המשפטי לממשלה נמסר כי "במענה לפניות כתבים בעניין השתתפות ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי באירוע קבלת הפנים לעולים חדשים, נבקש להבהיר כי הנושא עודנו נמצא בבירור בינמשרדי, וטרם גובשה חוות דעת משפטית בעניינו, שכן עדיין לא התקבלו כל ההתייחסויות הנדרשות מאת המשרדים הנוגעים בדבר. ממילא היועץ המשפטי לממשלה לא הנחה דבר בעניין. ככל שבסופו של יום, תעמוד על הפרק השתתפות של מי מחברי הממשלה באירוע, הדבר ייבחן כמקובל לפי אמות המידה המשפטיות שנקבעו בדין, בדגש על פסיקת יו״ר ועדת הבחירות המרכזית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים