שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תנאי לממשלה – חזרה מהעמדה לגבי האג
בנט ידרוש ממר"צ
ח"כ תמר זנדברג ממרצ מכחישה: אף אחד לא הציב לנו שום תנאי בשלב הזה. • סמוטריץ' והציונות הדתית במתקפה: "עבאס תומך טרור, אם סער יצטרף אליו – זאת השמדת ישראל"
נפתלי בנט וגדעון סער | צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה ומאקו, קמפיין תקווה חדשה

ראשי תקווה חדשה וימינה, גדעון סער ונפתלי בנט, ידרשו ממפלגת מרצ צעדים שיביעו חזרה בה מתמיכתה בחקירה המתנהלת נגד ישראל בבית הדין הפלילי בהאג – כתנאי לשיתופה בממשלת גוש השינוי, כך דווח ב'כאן חדשות'. הדרישה של בנט וסער עשויה להתבטא לאו דווקא בהצהרה פומבית, אלא בהסכמה לקווי יסוד המתנגדים לחקירה.

ח"כ תמר זנדברג ממרצ הגיבה לפרסום ואמרה ל'רשת ב': "אף אחד לא הציב לנו שום תנאי בשלב הזה". לדבריה, "אף אחד לא רוצה לראות אותנו נחקרת בפורומים בין לאומיים. כדי שזה לא יקרה אנחנו צריכים להפסיק את מדיניות ההתנחלות והסיפוח וכן לחזק את מערכת המשפט הישראלית", אמרה זנדברג. 

ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ ומפלגת הציונות הדתית יצאו הבוקר במתקפה נגד מפלגת רע"מ ובקריאה לימינה ותקווה חדשה להימנע מלהישען על עבאס בהקמת ממשלה: "בנט וסער. על מנסור עבאס הזה אתם רוצים להשען בהקמת ממשלת שמאל?"

בפנייה לבנט וסער נאמר כי "אם תעדיפו ממשלה הנשענת על תומכי טרור במקום להקים ממשלת ימין תזכרו לדראון עולם בהיסטוריה של מדינת ישראל. לאחר שטען מנסור עבאס, יו״ר התנועה האיסלמית כי לא תמך מעולם בטרור ובמחבלים, מציגה היום הציונות הדתית סרטון חדש ובו נחשפים חלק מפעולותיו האנטי ציוניות נגד חיילי צה״ל והתמיכה בטרור".

בציונות הדתית אומרים: "מתק השפתיים של עבאס בנאומיו לא יכול להסתיר את תמיכתו ותמיכת תנועתו במחבלים ובטרור ובפעולות שנועדו לפגוע ולשלול את קיומה של מדינת ישראל".

"אנו קוראים לנפתלי בנט, איילת שקד, גדעון סער, זאב אלקין ויועז הנדל- אל תאפשרו הקמת ממשלה הנשענת על מי שהכריז אך לפני חצי שנה (כמוצג בסרטון) שהוא עוסק עתה בגייהאד אזרחי רק כי כרגע האפשרות לאחוז בנשק ולצאת למלחמת ג׳יהאד איננה אפשרית. אם תעדיפו ממשלה כזאת על פני האפשרות להקים ממשלת ימין אמיתית תזכרו לדראון עולם בהיסטוריה של מדינת ישראל״.

ח"כ שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית אמר הבוקר בריאיון לעופר חדד ברדיו ירושלים: "גדעון סער הוא אדם ערכי ואידאולוגי שאני מכיר אותו ומלווה אותו בכנסת שנים רבות. אני לא מאמין שהוא יגיד בסופו של דבר 'אני רוצה להשמיד את מדינת ישראל'". לדבריו, "אם את המפתחות שלה אתה נותן ששוללים את זהותה כמדינה יהודית – השמדת אותה, נגמר הסיפור, אין יותר מדינה יהודית".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. נתניהו הוא המכשול היחיד להקמת ממשלת ימין על מלא מלא.
    אם נתניהו לא יסיק את המסקנות ויפנה מקומו למי שיבחר מהליכוד (כץ / ברקת / לוין / רגב / אדלשטיין / מי שיבחר) הוא מאלץ את סער ובנט לחבור לגנץ ולפיד, ואז השאלה כמה משקל יהיה לימין בממשלה .אם נבחרי ליכוד וחרדים לא יצטרפו, זה יאלץ את בנט וסער לחבור גם למרץ ואפילו לחבר של נהנתניהו – עבאס.
    זו מטרה פוליטית קצרת טווח של בצלאל אבל אסור לנבחרי הליכוד ולחרדים לזרום עם זה. זו טעות על חשבון המדינה. לא יהיו בחירות חמישיות ושישיות ולא יהיה בהם שינוי בסופו של דבר אלא רק החלשה נוספת של הימין.. גם אם ימינה והציונות הדתית ימחקו ויעברו כל הקולות לליכוד עדיין אין 61 אלא רק 59 במקרה הטוב. בוחרי סער לא יעברו פתאום לביבי. סער הצהיר שוב ושוב רק לא ביבי והמנדטים שלו לא יעברו לצד של ביבי, גם אם הוא עצמו ימחק גם. אי אפשר להמשיך לבזבז את התקציב שאין (אנחנו בחוב של טרליון ₪) לבחירות חמישיות ושמיניות. ביבי נכשל ב 4 בחירות שיסיק מסקנה כבר. די.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים