שיתוף
תגובות
לאישה » טיפים » תנו לדולה להיות אתכן בחדר הלידה
טיפים
תגידו ברוך הבא למדור טיפים המחודש של 'בחזית לאישה' • בעזרת ה' בשבועות הקרובים נארח נשות מקצוע מכל הגוונים ונשוחח איתן על המקצוע האישי שלהן וניקח מהן טיפים
חדר ליולדת | צילום: WPixz, שאטרסטוק

אין כמו לפתוח מדור עם מישהי שבמקצוע מסייעת להביא חיים לעולם. כמה מרגש לשמוע את איילת עקיביוב, מדריכת הכנה ללידה, דולה מוסמכת ותומכת לידה, כשהיא מסבירה כמה מקרים מצערים אפשר לחסוך, כאשר נעזרים באיש או אשת מקצוע. כן, דולה היא אשת מקצוע לכל דבר.

איילת, תושבת קרית מלאכי, אמא גאה לשבעה ילדים שיהיו בריאים, נשואה לאומן הרגש, גיל עקיביוב, היא בעלת תואר ראשון בהוראה ומשם והלאה ההסמכות שלה הן בתחום ההכנה ללידה ולידה. בוגרת 'ללדת' ושיטת 'ספינינג בייביז'.

"אני דולה מוסמכת כבר 15 שנה", מספרת עקיביוב בשיחה עם 'בחזית לאישה'. למעשה איילת היא מהחלוצות הראשונות. "כן, כן, התינוקת הראשונה שליוויתי במסעה לעולם, היום בת 15".

אל המקצוע שלה הגיעה בעקבות הלידה הראשונה שלה. "הבנתי שיש השתדלות שלנו כבני אדם לעשות", היא מסבירה. "רוב העולם מסתכל הנושא באופן של חלוקה: ההיריון הוא שלי והלידה של הרופאים, אך בעיני לחלוטין אין מדובר באקט רפואי. לידה היא חיבור נשי תודעתי, זוגי ועוד".

חכמה בגויים – תאמין

אחת הגישות מהן למדה איילת רבות, היא גישתו של ד"ר מישל אודנט. כיום הוא בן 90, כירורג ומיילד – גניקולוג שפרש מתחום הרפואה לטובת תפקיד תומך לידה. ד"ר אודנט מכונה אבי אבות האוקסיטוצין. הוא לימד רבות על הורמון שנקרא גם הורמון אהבה, זה שאחראי למלא אותנו בהתרגשות, רגיעה, חום, מלאות ולהביא את הדברים לידי ביטוי גם בזמן הלידה, במקום להיות במתח, בחרדות ובפחדים. הרעיון הוא כמה שיותר לחבר, להגן, להכיר את עצמנו כדי שחווית הלידה תהיה טובה.

איילת מספרת על נשים שמגיעות ללידה עם פחד, ניתוק מוחלט מהגוף. ב"ה היא זוכה בסבלנות ובעבודה מקצועית לפתוח את הראייה ולהגיע לחוויית לידה טובה.

טיפ למי שמתלבטת

לכל מי שנמצאת בשלב התלבטות האם לקחת דולה ללידה, חשוב לדעת שדולה מקצועית, בעלת הסמכה, היא ממש איש מקצוע לכל דבר. כמובן כל אחת עובדת בשיטה אחרת, אך על פי רוב השיטה שונה מזו הרפואית ורואה יותר את האישה ואת הילד שבדרך.

כך למשל, איילת עובדת בשיטת התברגות התינוק בתעלה. נתונים חיצוניים כמו מספר פתיחה, אלו נתונים יבשים שרופאים משתמשים בהם. בשיטה של הדולה, מסתכלים על מצב האישה, פיזי ונפשי, מביאים אותה לאיזון ומסייעים לה להביא את היכולות הפנימיות שלה כדי ללדת בטוב.

"צריכים להחדיר לתודעה, שיש לדולה יכולת מקצועית לסייע בכך שפני הלידה יראו אחרת. לידה לא מחייבת אישה להיות נתונה בידיים של רופא. לא הכל חור שחור מבוהל. דולה יכולה לעזור לבני זוג להחליט יחד, להוסיף עם עוד פנים לתמונה. לפעמים אנשים מתלבטים מה לעשות מול שיקולים של רופא, אין להם באמת מושג והם לא יודעים מה לעשות. לפעמים זירוז של יומיים נמנע מאישה רק משום שנמצאת לידה דולה מקצועית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים