שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "תעזרו לנו לאכול את הדייסה שבישלנו בעצמנו"
נתניהו במליאה
מליאת הכנסת דחתה את כל הצעות הליכוד שהגישו סיעות האופוזיציה. השרה שקד: "נתניהו ב' פועל ללא הרף לסכל ניסיון של ממשלת ישראל להגן על ביטחון ישראל"
בנימין נתניהו במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

מליאת הכנסת דחתה את כל הצעות הליכוד שהגישו סיעות האופוזיציה. ההצעה "החוק הנורבגי המושחת והמופקר של ממשלת השנאה וההונאה" (הליכוד בהנהגת בנימין נתניהו לראשות הממשלה) נדחתה ברוב של 52 תומכים מול 59 מתנגדים ונמנע אחד.

ההצעה "ממשלת העקירה" (התאחדות הספרדים שומרי תורה תנועתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ויהדות התורה והשבת אגודת ישראל – דגל התורה) נדחתה ברוב של 52 תומכים מול 59 מתנגדים ו-6 נמנעים.

ההצעה "מאמצי הממשלה להעביר את החוק לפירוק משפחות לאחר שלושה שבועות של מדיניות גזענית והעמקת הכיבוש ואי-השוויון" (הרשימה המשותפת (חד"ש, תע"ל, בל"ד) נדחתה ברוב של 10 תומכים מול 58 מתנגדים ושני נמנעים.

בני גנץ, יאיר לפיד, גדעון סער | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בסיכום הדיון אמרה שרת הפנים: "בתקופה האחרונה אנחנו רואים כאן בכנסת ישראל פיצול, לא של תפקיד היועמ"ש אלא פיצול של תפקיד יו"ר האופוזיציה. נתניהו א' מבקש להיזכר כשומר ביטחון ישראל, נתניהו ב' פועל ללא הרף לסכל ניסיון של ממשלת ישראל להגן על ביטחון ישראל. הוא אמר רק כרגע שיותר חשוב להפיל את הממשלה משהו להעביר את חוק האזרחות. נתניהו א' הביא לאישור ממשלותיו וכנסות ישראל השונות את את חוק האזרחות והכניסה לישראל מזה 12 שנים רצופות, נתניהו ב' החליט שמדובר בחוק שיש להתנגד אליו בכל תוקף. נתניהו א' ביקש משרי ממשלתו לפני פחות מחודש ימים את הארכת תוקף החוק ולהביאו לאישור הכנסת, אני חוזרת, לא לפני שנה, לפני פחות מחודש ימים, נתניהו ב' מוביל את חברי הליכוד ושאר חברי האופוזיציה להתנגדות לאותה הצעה בדיוק שאישרו כשהיו שרי ממשלת ישראל".

בנימין נתניהו במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו השיב: "שמעתי את חברת הכנסת אומרת שיש כאן ממשלה ציונית, שמעתי את בנט אומר שזו ממשלה 10 מעלות ימינה יותר מכל ממשלות הימין, והם לא מסוגלים להעביר החלטה פשוטה כל כך בחוק הזה שהוא מחורר. גם את זה הם לא מסוגלים להעביר כי הם בעצם תלויים בממשלה שכביכול ציונית בגורמים אנטי ציוניים שמתנגדים לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

"אז אחרי שהם בישלו את הדייסה הזו בחוצפה שלא תאמן, הם אומרים לנו תעזרו לנו לאכול את הדייסה שבישלנו בעצמינו. הם אומרים לנו גלו אחריות, איפה האחריות שלכם שאתם הקמתם ממשלה כזו? הקמתם ממשלה שלראשונה בתולדות ישראל תלויה בגורמים אנטי ציוניים".

"אנחנו צריכים שליטה אמיתית בגבולות ישראל. אנחנו הקמנו גדר פיזית מול התנגדות של כמה אנשים טובים כאן, כדי למנוע שיטפון של מיליון מסתננים בלתי חוקיים מאפריקה. אנחנו כבר שנים מבקשים להקים גדר חוקית נגד אותה הסתננות גם מצד איחוד משפחות שמשמש בעצם דלת אחורית לזכות השיבה של פלשתינים. והינה אנחנו מבקשים להביא את החוק הזה ומביא שעצר אותנו זו איילת שקד. אנחנו באים במלוא האחריות ומציעים לקואליציה חוק ייסוד ההגירה שאחת ולתמיד ייתן לנו שליטה בגבולות מדינת ישראל והם סרבו. הצענו להעביר את החוק בעבודה משותפת היום בקריאה טרומית, לדחות את הוראת השעה בחודשיים שלושה, ואנחנו מביאים גאולה ופתרון לבעיה. זה הדבר האחראי לעשות".

אחמד טיבי | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ איימן עודה הציג את ההצעה של הרשימה המשותפת ופנה לשרת הפנים: "שרת הפנים איילת שקד אני רוצה להגיד לך שאני לא תולה תקווה בך, את גזענית, את בנויה בצורה הזו. במדינת ישראל לא אומרים שצריך לבטל את חוק השבות בגלל שיש טרוריסטים יהודים. לדעתי צריך לבטל אותו ממניע אחר לגמרי. שצריך להסדיר את כל החוקים לטובת כלל האזרחים. אבל במדינת ישראל הטיעון הביטחוני בשביל לבטל חוק זה רק כשהוא נוגע לאזרחים הערבים. כי הפילוסופיה של הקמת המדינה זה ליהודים ועל חשבון האזרחים הערבים. זו האידאולוגיה הגזענית ששלטת במדינה הזו".

שרת הפנים איילת שקד השיבה: "אחמד טיבי ואיין עודה טוענים שמדובר בחוק גזעני ואנטי אנושי המונע איחוד משפחות, ואני אומרת הפוך. החוק הזה הוא חוק חיוני שבא לעולם בגלל דם יהודי שנשפך על ידי מרצחים ארורים שנכנסו למדינת ישראל באמצעות נישואין. מאות מחבלים שקיבלו את מעמדם מכוח נישואים הם ההוכחה הניצחת לחשיבותו הביטחוני של החוק".

ח"כ יעקב אשר נימק את הצעת האי אמון של הסיעות החרדיות נגד הממשלה ותקף את השינויים שמבקש לקדם השר לשירותי דת מתן כהנא במעמד הרה"ר: "אכפת לך ממעמד הרה"ר? תדאג להם לתקנים, לשדרוג המחשוב, למבנים, אבל אתה רץ לרפורמות שמטרתן החרבת חזונם של מייסדי הרבנות הראשית".

בדבריו פנה לכהנא ואמר: "אני לא יודע מה הניסיון שלך בנושאי דת, אני לא יודע כמה באמת התעמקת ולמדת, אבל אם היה אכפת לך מעמד הרה"ר היית בא ואומר אני שר חדש, אני אדם דתי, אני קודם כל רוצה לעזור לכם בתקנים, בשיפור מערך המחשוב, שבתי הדין יראו כמו היכלות של בתי המשפט ולא ישכנו בבניינים מטים ליפול, אני בא לעזור לכם בשעות נוספות, להוסיף רבנים ודיינים כמה שצריך, ועל הרפורמות שאתה רוצה לעשות דבר עליהם עוד שנה שנתיים כשתוכיח כמה באמת באת לעזור למוסד הזה של הרבנות".

ח"כ אשר המשיך: "אבל כשאתה מגיע עם רפורמות שכל מטרתן היא להרוס ולהחריב את חזונם של הרב קוק שיסד את הרבנות – למרות שלנו החרדים יש מחלוקת בנושאים האלה אבל היא מחלוקת לשם שמיים – אבל אתה רוצה לקחת את המסורת של הרב קוק, של הרב הרצוג, של הרב אונטרמן, שאתה בא מהציבור הזה, ואת זה אתה בא להחריב ברגל גסה? הרבנות זה לא עזה".

אשר סיים: "הרבנות זה מוסד חשוב שצריך לקבל את המעמד שלו לפחות כמו בתי המשפט. למה אתה רץ עם את הרפורמות שלך? תוכיח את עצמך במשרד הזה שאתה באמת דואג למוסד הזה ואחרי זה תדבר על הרפורמות אם עוד תהיה לכם ממשלה בכלל". 

איימן עודה ומשה גפני | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

חה"כ אוריאל בוסו תוקף במליאת הכנסת: "השרה שקד בישיבת הממשלה הקודמת לבקשת מזכיר הממשלה בזמנו ברוורמן ביקשה להעביר את החוק, היא לא סיפרה למה אותו החוק לא עבר בזמנו, כי מר גנץ הטיל וטו עד שלא ימנו לו מנכ"ל למשרדו, מה סדרי העדיפויות ביטחון המדינה או מנכל לגנץ ???"

עוד תקף בוסו: "מה אתם רוצים מאיתנו, חברים בתוך הכוורת שלכם בממשלה לא תומכים בחוק ולא מאמינים במדינה. בישלתם את הדייסה הזאת אתם באים אלינו שנציל אותה ?? שקד הבטיחה למתיישבים המודאגים שהכל ימשיך בשלו בנושא הבינוי, ואז שוב גנץ מגיע ומוריד את ההצהרות וממליץ לשקד להתמקד בענייני משרדה, תסיימו להסתדר אצלכם ותעברו אלינו, תפקידינו להפיל את הממשלה הזאת ואם כל מה שנדרש שזה יקרה זה גם להצביע נגד החוק נצביע נגדו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. רק בישראל ראש ממשלה שפעם אחר פעם לא הצליח בבחירות להקים ממשלה, הופך להיות ראש האופוזיציה, בכל מדינה נורמלית הוא מזמן היה מתפטר והולך הביתה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים