שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » תעלומת אי-קריסת בתי החולים למרות הקורונה
מדאיג
כך הופעל לו תוך כדי המשבר נוהל חדש במרכזים הרפואיים ברחבי הארץ, שעיקרו שחרור מוקדם שבזמנים רגילים לא היה רואה אישור רופא • הקריסה השקטה של מערכת הבריאות
רופאים | צילום: People Image Studio, שאטרסטוק

דו"ח שפורסם בימים האחרונים על ידי 'צוות הברומטר' של הפרופ' רוני גמזו העלה שורה של ממצאים המאפיינים את 'מחלקות הקורונה' בבתי החולים בארץ ואשר לגבי חלקם אמורים הנתונים להוות מעין 'תמרור אזהרה' בכל הקשור להמשך תפעול בית החולים בכל הקשור בחולי קורונה ובהענקת טיפול רפואי למאושפזים במחלקות השונות בבתי החולים.

כך למשל קובע הצוות, כי חולי הקורונה תופסים כ–10%-15% מכלל המיטות בחדרי המיון בבתי החולים ועד כ–40% מהמיטות במחלקות הפנימיות בבתי החולים בישראל, בנוסף, בעוד שמשך האשפוז הממוצע בישראל עומד על ארבעה ימים, משך האשפוז של חולי קורונה ארוך בהרבה והם מאושפזים 15-12 בממוצע.

בראיון שהעניקה הגב' איילת רז מנהלת מחלקה פנימית ברמב"ם, היא חושפת מעט מאחורי הקלעים של התמודדויות הצוותים בבתי החולים בימים עמוסים אלה.

לדבריה, מי שייכנס לבתי החולים המוגדרים כבעלי תפוסה גדולה יותר של חולי קורונה בוודאי יופתע לראות מחלקות 'רגועות' ו'שקטות' בניגוד גמור למתואר 'בחוץ', התשובה שלה לכך נעוצה בעובדה שבתי החולים החלו ליישם נוהג ולפיו משוחררים הביתה חולים שבימים אחרים היו נותרים להמשך אשפוז לצורך מעקב כדי לשחררם במצב רפואי טוב יותר.

"בשבועיים האחרונים היו פרסומים שונים על התפוסות במחלקות. אם היה מגיע לכאן חוצן, היה מתרשם לכאורה שהמצב לא רע בכלל. לכאורה, אין עומסים. לכאורה, המחלקות לא מלאות. בעצם, המצב במחלקות הפנימיות, לכאורה, טוב מאי פעם, שהרי העיתונאים מדווחים שנעלמו לנו החולים.

אם  הבענו את תסכולנו, טרום הקורונה, על תפוסות במחלקות הפנימיות שמעל 100% כל השנה, נראה לכאורה שהתייצבנו. איזה פלא. אמנם ירדו עשרות מחלקות מסד"ק המיטות הפנימיות בישראל, אך בדרך נס לא קרה אסון. החולים הרבים הבריאו. אז זהו, שלא. הפטנט נקרא: שחרורים מואצים מהמחלקות".

לדברי ד"ר רז, "זה אומר פשרה. זה אומר לשלוח הביתה חולים שבעבר השארנו לאשפוזים כדי לסיים את הבירור הרפואי במצבם, כדי לשחררם במצב רפואי טוב יותר. המשמעות היא פגיעה בפועל בחולים השגרתיים. בחולי סוכרת, יתר לחץ דם, חולי סרטן, מושתלים בחולי תחלואת המוח,  שרבים מהם מטופלים אצלנו במחלקות הפנימיות, בסובלים מזיהומים, דלקות, מחלות מידבקות ועוד. אין ברירה. עם היקפי המאושפזים מלפני שנה ושנתיים, אי אפשר אחרת כיום, תחת הקורונה, כשירדנו בהיקף המיטות בכ-40% ובהיקף הצוותים המטפלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים