שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תקווה חדשה ויש עתיד הגיעו להסכמות
לחץ על בנט
בהודעה משותפת נמסר כי "חלה התקדמות במו"מ והושגו הסכמות. הצוותים ימשיכו בשיחות בזמן הקרוב במטרה להגיע לסיכומים להקמת ממשלה"
יאיר לפיד וגדעון סער | צילום: אתר הכנסת
רמפיין הציונות הדתית נגד סער |

צוותי המו"מ של יש עתיד נפגשו היום (חמישי) עם נציגי תקווה חדשה בניסיון להתקדם לקראת הקמת ממשלה – שישה ימים לתום המנדט של לפיד ביום רביעי הבא בחצות. בהודעה משותפת של שתי המפלגות נמסר כי חלה התקדמות במשא ומתן והושגו הסכמות.

בהודעה משותפת למפלגות תקווה חדשה ויש עתיד נמסר כי "פגישת צוותי המו״מ של המפלגות הסתיימה. חלה התקדמות במו"מ והושגו הסכמות. הצוותים ימשיכו בשיחות בזמן הקרוב במטרה להגיע לסיכומים להקמת ממשלה".

כזכור, יש עתיד פרסמה סדרת הודעות השבוע לפיהן היא הגיעה לסיכומים ראשוניים עם כחול לבן, ישראל ביתנו ומרצ. ביש עתיד מקווים להגיע לסיכומים סופיים עם כלל החברות בקואליציה של "גוש השינוי" ולהציע ליו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, להצטרף לממשלה ברגע האחרון ולמנוע בחירות חמישיות.

ח"כ מיקי לוי מיש עתיד אמר בראיון ל'רדיו 103' כי "עם נפתלי בנט אפשר לסגור את הכל ב-24 שעות". לדבריו, יו"ר המפלגה, יאיר לפיד, מתכנן "להפוך כל אבן" על מנת להקים את הממשלה. "מי שלא יתן את ידו לתהליך משיקולים זרים, פשוט גורר אותנו לבחירות חמישיות".

כשנשאל אילו עוד הסכמים נשארו למפלגה לרקום, הסביר לוי כי "עם ימינה ניתן לסכם את הכל מהרגע להרגע", וטען כי מנהיגי ימינה לא פסלו את הגוש. "אנו מנצלים כל דקה כדי לבוא ולהתפשר", אמר חבר הכנסת, "למרות שהיו ימי הלחימה ולמרות שהיו חגים, אנחנו התחלנו בהתנעה הזאת מחדש, כדי שישאר לנו רק ההסכם עם ימינה".

יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, התייחסה הבוקר למגעים להקמת הממשלה והאפשרות שבנט וימינה יחברו לבסוף לגוש מתנגדי נתניהו. בריאיון ב'כאן רשת ב' אמרה מיכאלי כי מוקדם לדעת אם תהיה ממשלה. "אני לא מבינה את בנט ושיקוליו. למיטב הבנתי התנאים בעניין הרוטציה הם אותם תנאים. נראה אם יש פרטנר להחלפת נתניהו. לוקחים בחשבון את הסיכומים שהיו עם ימינה מלכתחילה. אחנו נערכים לפי זה".

היא ציינה כי הבוקר תתקיים פגישה נוספת בין אנשי העבודה וצוות יש עתיד "ואני מאמינה שזה יסתיים". לשאלה מה יקרה אם המנדט יעבור לכנסת ענתה מיכאלי: "נראה אם יש דרך אחרת להקים ממשלה שלא בראשות נתניהו. אנשים מתחלחלים רק מהמחשבה על בחירות נוספות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים