שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "תקיפה ישראלית הובילה לדליפה ב-2019"
דיווח בבריטניה
לפי הדיווח, תקיפת כלי השיט האיראניים נעשית ככל הנראה בידיעת ארצות הברית. לטענתם, "מאירה באור אחר את דליפת הנפט שזיהמה בחודש האחרון את חופי ישראל ולבנון"
תגיות:
ספינה איראנית עולה באש, ארכיון | צילום: ImageBank4u, שאטרסטוק

ישראל אחראית לתקיפת מכלית נפט איראנית בים האדום באוקטובר 2019, שהובילה לדליפת נפט גדולה – כך דווח בעיתון הבריטי "טיימס", שחשף פרטים נוספים על החזית הימית בין שתי המדינות, שפורסמה לראשונה בוול סטריט ג'ורנל בשבוע שעבר.

המכלית "סיבאטי", הותקפה לחופי העיר ג'דה שבסעודיה, ככל הנראה בזמן שהייתה בדרכה לסוריה. לפחות 100 אלף חביות דלפו משני חורים שנפערו בצדי הספינה, שעלתה באש בים סוף, מול ג'דה שבסעודיה.

איראן טענה לאחר המתקפה כי הספינה הותקפה בטילים מסעודיה, אך חברת הנפט הלאומית הכחישה את הדברים. איראן לא הטילה אחריות ישירה על אף מדינה, אך אמרה כי מדובר ב"פעולת טרור". ב"טיימס" נטען כי סביר להניח שהמוסד ואמ"ן תכננו ביחד את המתקפות, ושייטת 13 הייתה הזרוע המבצעת.

במקרה אחר, כך נטען בעיתון הבריטי, שהתרחש בחודש שעבר, מוקש ימי הוצמד למיכלית איראנית צפונית לחופי לבנון. בעיתון העריכו כי הסיכויים קטנים שהתקיפה היא זו שגרמה לזיהום הנפט בחופי ישראל ולבנון בחודש שעבר, זאת בשל זרמי הים הצפוניים באזור, אך רמזו כי ייתכן ופעולה דומה היא שאחראית לזיהום.

לפי ה"טיימס", אין מידע על קשר בין המכלית האיראנית "אמרלד" – שלפי התחקיר בישראל הדליפה ממנה גרמה לאסון הזפת – לבין פעולות חבלה. עם זאת הם ציינו כי "הסיפור כן מעלה חשדות שכתם הנפט שגרם לזפת נגרם מפעולה ישראלית אחרת שנכשלה, דרומית יותר, או מפעולת תגמול איראנית".

בעיתון נטען כי סדרת התקיפות הישראליות על תובלה ימית איראנית הגיעה בתגובה לסדרה של מעשי חבלה איראניים נגד כלי שיט מערביים במפרץ הפרסי, וכי הדבר נעשה באישורה ותמיכתה של ארצות הברית.

מדובר צה"ל נמסר בנוגע לטענה שהועלתה ב"טיימס": "הטענה אינה נכונה. מבלי להתייחס לתוכן הכתבה, אין כל קשר בין פעילות זרוע הים לבין האונייה החשודה כאחראית לזיהום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים