שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "תקיפה ישראלית" נגד מטרות באזור דמשק
דיווחים בסוריה
על פי דיווח בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א, נשמעו פיצוצים מעל לשמי הבירה, שיוחסו לצה"ל. תושבים מקומיים דיווחו על הדי פיצוצים. בזמן התקיפה: הרמטכ"ל בגרמניה
תקיפה בסוריה | צילום: רשתות ערביות

הטלוויזיה הסורית דיווחה הלילה (בין שלישי לרביעי) על תקיפה ישראלית באזור דמשק. על פי הדיווחים, מהמקום נשמעו פיצוצים והופעלו מערכות ההגנה האוויריות. בשלב זה לא ידוע אם יש נפגעים. בסרטונים שהופצו ברשת נשמעים הדי נפץ ונראים הבזקי פיצוצים.

גורם צבאי סורי מסר לרשת "סאנא" כי בשעה 22:35 ישראל תקפה כמה מטרות בסביבת דמשק. לטענתו מערכות ההגנה יירטו את רוב הטילים, והנזק חומרי בלבד. סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית הפילו כמה מהטילים שנורו לעבר שטחי סוריה.

מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם, ארגון אופוזיציה סורי שמושבו בבריטניה, דיווח כי התקיפה כוונה לעבר שני מחסני תחמושת של המיליציות הנאמנות לאיראן במדינה. לפי הדיווח, שלו אין אישור מאף מקור אחר, אותם מחסנים נמצאים בתוך מוצבים צבאיים של צבא סוריה קילומטרים ספורים משדה התעופה הבין-לאומי בדמשק.

בזמן התקיפה המיוחסת לישראל, הוסט ממסלולו מטוס אזרחי של חברת Cham Wings הסורית שהיה בדרכו מבנגזי שבלוב לנמל התעופה דמשק. המטוס המשיך לכיוון עיר החוף לטקיה, שם נחת – בניגוד ליעדו המקורי. בהמשך, הוסט מטוס אזרחי נוסף של Cham Wings שהגיע מהעיר ארביל בעיראק ואמור היה לנחות בדמשק. גם הוא נחת בסופו של דבר בלטקיה.

לפני כשבועיים, צה"ל תקף מטרות איראניות סמוך לדמשק בתגובה לפיגוע נגד אוניית המשא הישראלית במפרץ עומאן מוקדם יותר באותו שבוע. על פי דיווחי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, מערכת ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלה. האופוזיציה הסורית מסרה כי "ישראל הפציצה מוצבים של מיליציות איראניות דרומית לדמשק".

ישראל הגבירה בחודשים האחרונים את מאמציה לבלום את ההתבססות של איראן בסוריה, ולפי הדיווחים תקפה מטרות שונות הקשורות לטהראן. בירושלים ממעטים להתייחס לדיווחים ספציפיים, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי מרבים לחזור על הקו שלפיו ישראל תפעל לסיכול הפעילות של איראן מעבר לגבול.

התקיפה המיוחסת ישראל מתבצעת בזמן שהרמטכ"ל אביב כוכבי נמצא באירופה במסע מדיני יחד עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. השניים קיים מוקדם יותק פגישת עבודה מדינית עם שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס. בפגישה העניק הרמטכ"ל לשר סקירה ביטחונית באשר לתכנית הגרעין האיראנית, הפערים בהסכם הגרעין המקורי והסכנות הטמונות בחזרה לאותו ההסכם.

הנשיא הביע את הערכת ישראל על תמיכתו של שר החוץ הגרמני בישראל בזירה הבינלאומית, והדגיש את החשיבות שהוא רואה בחיזוק היחסים בין המדינות. ״ידידות האמת שלך עימנו מתבטאת לא רק במילים כי אם גם במעשים,״ אמר הנשיא לשר החוץ.

הנשיא הוסיף כי בישראל מעריכים את מחויבותו של השר לעצירת האפליה נגד ישראל במוסדות בינלאומיים, כמו גם את השיפור המשמעותי בדפוסי ההצבעה של גרמניה מאז תחילת כהונתו. עוד ביקש הנשיא כי כחברה במועצה לזכויות אדם, אנו מבקשים כי גרמניה תתנגד לכל ההחלטות כנגד ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים