שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » תקיפה ליד דמשק – רסיסי טיל נ"מ בלבנון
דיווחים בסוריה
הטלוויזיה הסורית דיווחה על הפעלת מערכות ההגנה האווירית באזור דמשק עקב תקיפה ישראלית • שרידי טיל הגנה סורי נחתו בלבנון, בקרבת הגבול עם ישראל
תקיפה בעזה | צילום: לפי סעיף 27א'

סוכנות הידיעות הסורית דיווחה הלילה (חמישי) כי "מערכות הנ"מ הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית באזור דמשק". פיצוצים נשמעו באזור. לפי הדיווח, התקיפה התבצעה גם מאזור דרום לבנון וגם מאזור המרחב האווירי של הגולן. לפי צבא סוריה, התקיפה בוצעה לעבר כמה יעדים באזור דמשק ומערכות הנ"מ הסוריות יירטו את רוב הטילים. גורם צבאי סורי מוסר כי ארבעה חיילים נפצעו וכי נגרמו נזקים.

באל מנאר דיווחו שכמה מהטילים שירה הצבא הסורי נפלו בשטחה של לבנון. על פי חלק מהדיווחים, הטילים נפלו בשכונת סיידא זינב, אזור המשמש מרכז של המיליציות הפרו-איראניות בבירה דמשק ומעוז שיעי מוכר בסוריה.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי ישראל תקפה יעדים צבאיים. תושבי לבנון, דמשק וסביבתה ורמת הגולן תיעדו פיצוצים עזים בשמיים. לאחר מכן, כלי תקשורת בלבנון העלו תמונות של שרידי הטיל מאזור הכפר חולא שבדרום המדינה.

תושבים רבים באזור אצבע הגליל דיווחו ששמעו הדי פיצוצים באזור. גולשים ברשתות החברתיות העלו לרשת החברתית טוויטר תיעוד של פיצוצים, הדי פיצוצים ושובלים של טילים שירתה מערכת ההגנה האווירית הסורית.

דובר עיריית קריית שמונה ביקש להרגיע את התושבים, שדיווחו ששמעו פיצוץ עז, והודיע בפייסבוק כי "בשלב זה השגרה בקריית שמונה נמשכת ואין סיבה לדאגה". לדבריו, "לא הייתה נפילה בשטחנו". במחלקת הביטחון של מטולה שלחו הודעה לתושבים, שבה נמסר: "בעקבות ירי נ"מ מאזור לבנון נשמע פיצוץ חזק בגזרתנו. חשוב לציין שלא היתה נפילה בשטחנו. המרחב האזרחי בשגרה מלאה".

לפי הדיווח הסורי, "התקיפה הישראלית" הגיעה מכיוון רמת הגולן ולבנון, והדי פיצוצים נשמעו באזור דרום הבירה הסורית. בדומה לתקיפות קודמות, סאנא פרסמה תחילה הודעה לקונית שלפיה "מערכות ההגנה האוויריות פועלות נגד יעדים עוינים בשמי דמשק" – ובהמשך טענה כי צבא סוריה הצליח ליירט בהצלחה את רוב הטילים.

שרירי הנ"מ שנפלו בלבנון | צילום: רשתות ערביות
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים