שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "תקלה" ברשת החשמל במתקן הגרעין בנתנז
איראן מדווחת
יום לאחר שרוחאני הורה להפעיל את הצנטריפוגות המתקדמות במקום, הסוכנות לאנרגיה אטומית במדינה הודיעה על התקרית. דובר הסוכנות: "אף אחד לא נפצע"
תגיות:
תותחי נ"מ בסמוך למתקן הגרעיני בנתנז | צילום: פליקר

סוכנות הגרעין האיראנית הודיעה הבוקר (ראשון) על "תקלה" במערכת החשמל במתקן הגרעיני בנתנז – פחות מיממה לאחר ההכרזה על הפעלת צנטריפוגות מתקדמות במקום. דובר סוכנות הגרעין של איראן ציין כי הסיבה לתקרית תחת חקירה וכי לא היו פצועים או זיהום כתוצאה מהתקרית.

ב'כאן חדשות' דווח כי ניתן להעריך שמדובר בפעולת סייבר ישראלית. עוד הוזכיר כי בעבר, על פי פרסומים, ישראל עמדה מאחורי פעילות סייבר שקיבלה את הכינוי סטאקסנט, שהביאה בשנת 2011 לשיבוש משמעותי בצנטריפוגות בנתנז.

ביולי בשנה שעברה אירע במקום פיצוץ אדיר, שתמונות לוויין העידו שגרם נזק רב והושמד מבנה שהאיראנים פעלו לבנות במשך 8 שנים – בו הם ניסו ניסו להרכיב את הצנטריפוגות היותר חדשות ומהירות שיכולות להעשיר אורניום בקצב הרבה יותר מהיר.

אחרי ההצהרות העמומות של סוכנות הגרעין, "ניו יורק טיימס" ציטט גורם מודיעיני במזרח התיכון שהצביע על ישראל כאחראית לפיצוץ שהוביל לשריפה – וציין כי נעשה שימוש ב"פצצה עוצמתית". העיתון האמריקני ציטט גורם במשמרות המהפכה שתודרך בנושא ואמר כי למרות שנבחנה האפשרות שהתקיפה בוצעה עם טיל שיוט או מל"ט, נראה שסביר יותר שמישהו הצליח להחדיר את הפצצה לבניין.

אתמול הכריז נשיא איראן, חסן רוחאני, על פתיחת השלב השני של מתקן ייצור המים הכבדים באראק, וכן על התפתחויות נוספות בתחום הגרעין – כולן תוך הפרה של הסכם הגרעין עליו חתמה איראן עם המעצמות ועליו היא נשאה ונתנה עם ארצות הברית בווינה.

רוחאני הופיע בטלוויזיה הממלכתית לרגל יום השנה ה-15 לתוכנית הגרעין האיראנית והורה על הזרקת גז ל-164 צנטריפוגות מדור חדש, מדגם IR-6, במתקן העשרת הגרעין בנתנז. בנוסף, הורה על הפעלת 30 צנטריפוגות מדגם IR-5 וכן ביצוע בדיקות מכניות בצנטריפוגות מתקדמות אף יותר, מדגם IR-9, בעלות יכולת עיבוד כפולה מהדור שקדם להן. עוד דווח כי פס הייצור להרכבת הצנטריפוגות הוחזר לפעילות.

ביום שלישי שעבר נפתחו בווינה השיחות בין המעצמות לבין איראן על הניסיון להחזיר את טהראן ואת ארה"ב להסכם הגרעין, כפי שנחתם בין הצדדים בשנת 2015. "אנחנו לא אופטימיים ולא פסימיים בנוגע לתוצאות הפגישה", מסר דובר ממשלת איראן לקראת השיחות, "אבל אנחנו בטוחים שאנחנו בכיוון הנכון, ואם יוכח שארה"ב באמת רוצה – זה יכול להיות סימן טוב לעתיד".

בישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר ביום רביעי כי ישראל לא תהיה מחויבת להסכם, שעות לפני שדווח על תקיפה מסתורית של ספינת ביון של משמרות המהפכה בים האדום. בניו יורק טיימס דווח כי הייתה זאת פעולת נקם ישראלית אחרי שאיראן פגעה בשתי ספינות בבעלות ישראלית בחודשים האחרונים, בהסלמה של המערכה הימית החשאית בין שתי המדינות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים