שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » תקנות התו הירוק ייכנסו לתוקפן הלילה בחצות
מהרגע להרגע
התקנות אושרו ל-28 יום, אך יו"ר הוועדה הבהיר כי לא יאפשר בהמשך הבדלים בפיקוח הפרלמנטרי על תו ירוק למקומות בילוי, אל מול הפיקוח על תו ירוק לעובדים
תעודת מתחסן - תו ירוק | צילום: vovidzha, שאטרסטוק

ועדת החוקה אישרה: קנס מנהלי של 5000 ש"ח למעסיק שהפר את הוראות התו הירוק החל על עובדים במוסדות רווחה, בריאות ובמקומות הפועלים בתו ירוק בתחם הפנאי, וכן כי עובדים מנועי חיסון יוכלו להציג בדיקת PCR שבועית. התיקונים הובאו לדרישת היו"ר שהתנגד לקביעת עבירה פלילית בלבד ועמד על כך שתיקבע לצדה עבירה מנהלית עם קנס; כמו כן ביקש להקל בדרישות החלות על מנועי חיסון.

עוד אישרה הוועדה כי לעובדים הפלסטיניים העובדים בישראל במקומות אלו, שחוסנו בחיסון "מודרנה", יינתנו שבועיים להתארגנות לצורך קבלת חיסון שלישי, במסגרתם תהיה הכרה לצורך התו הירוק לעובדים אלו גם בבדיקות PCR הנעשות בשטחי הרש"פ.

תקנות התו הירוק המעודכנות לעובדים ייכנסו לתוקפן הלילה בחצות, לאחר שהממשלה השתמשה בחריג הדחיפות המאפשר לה להכניסן לתוקף מידית, במקום לאחר 24 שעות מהנחתן על שולחן הוועדה. התקנות אושרו ל-28 יום, אך יו"ר הוועדה הבהיר כי לא יאפשר בהמשך הבדלים בפיקוח הפרלמנטרי על תו ירוק למקומות בילוי, שתוקפו 14 יום אל מול הפיקוח על תו ירוק לעובדים שתוקפו 28 יום.

הוועדה אישרה בנוסף את הארכת חובת הבדיקה בכניסה לישראל ב-28 ימים נוספים. ח"כ צבי האוזר טען כי מנתונים שאסף, עולה שישראל משקיעה כמיליון ש"ח לאיתורו של חולה בודד, בבדיקות שנערכות בחו"ל 72 שעות לפני הטיסה ארצה, ודרש לבצע בדיקת עלות תועלת ביחס למיעוט איתור המאומתים בחו"ל.

יו"ר הוועדה הודיע כי נוכח מצב התחלואה יקיים דיון נפרד על בקשת הממשלה להארכה שמינית של ההכרזה על מצב החירום בהשתתפות הנהגת משרד הבריאות: "זהו היסוד לכל חקיקת הקורונה וזה מחייב דיון רציני עם מנכ"ל משרד הבריאות והנהגת המשרד ומצגת מסודרת ותשתיתית".

ההכרזה הנוכחית על מצב החירום בשל הקורונה צפויה לפקוע ב-25.10.21. תוקף ההכרזה המבוקש להארכה השמינית של ההכרזה עומד על 60 ימים נוספים, עד ל-23.12.21.

על פי חוק הקורונה הגדול, הממשלה יכולה להכריז על מצב חירום בשל הקורונה למשך 45 יום ולאחר מכן להאריך באישור ועדת החוקה את תקופת ההכרזה ב-60 יום כל פעם. יצוין כי חוק הקורונה הגדל אמור לפקוע ב-30.11.21 וככל שלא יוארך תוקפו, תהא תקופת ההכרזה על מצב החירום תקפה עד ליום פקיעתו.

יו"ר הוועדה ביקר תחילה את נציגי הממשלה על השימוש בסעיף החריג, המכניס את התקנות לתוקף מידי: "התקנות הללו הן במדרג נורמטיבי יותר מורכב מתקנות תו ירוק למקומות פנאי, הן נושקות לחוק יסוד חופש העיסוק. אי אפשר להשתמש במקרים כאלו בסעיף החריג".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים